ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می‌گوید اخیرا شماری از افراد در پیوند به حمله‌های مشابۀ حمله به مسجد باقرالعلوم در کابل، بازداشت گردیده‌اند.

بازداشت تعدادی از عاملان دخیل در حادثه دهمزنگ و کارتۀ سخیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در اعلامیه‌‌ای که از سوی ریاست عمومی امنیت ملی به نشر رسیده گفته شده که این ریاست همواره کوشیده‌است تا دست سازمان‌های استخباراتی و شبکه‌های تروریستی را کوتاه و گروه‌های تروریستی را زیر هر نام و عنوان تثبیت، دست‌گیر و به پنجۀ قانون بسپارد.

در اعلامیه گفته شده که در این اواخر این ریاست توانسته از چندین حملۀ تروریستی مشابه به حادثۀ دیروز، پیش از وقوع آن جلوگیری نموده و چند گروه تروریستی را در پیوند به حادثات مختلف در مرکز و ولایت‌ها بازداشت نماید که پس از تکمیل پروسۀ تحقیق، از چگونه‌گی آن مردم آگاهی حاصل خواهند کرد.

اعلامیه می‌افزاید در این دست‌گیری‌ها به حوادث المناک دهمزنگ، زیارت کارتۀ سخی و ریاست رجال برجسته توجه خاص صورت گرفته و تعدادی از عاملان دخیل در حادثات یادشده بازداشت گردیده‌اند که به جزای عمل‌شان در پرتو قانون خواهند رسید.

این در حالی‌ست که یک روز پیش یک‌بار دیگر در مسجد باقرالعلوم در کابل بالای یک مراسم مذهبی حملۀ انتحاری صورت گرفت که در پی آن بیش از ۳۰ تن کشته و حدود ۸۰نفر زخمی گردیدند.

شفقنا نوشت: امنیت ملی در پیوند به این حادثه می‌گوید این نشان‌دهندۀ چهرهۀ ناپاک و اهریمن‌صفت مدعیان به ظاهر دین اسلام است که می‌خواهند به دستور باداران خارجی خود میان مردم افغانستان شگاف و تفرقه ایجاد کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ریاست ، عمومی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار