زنان سرپرست خانوار به كساني گفته مي شود كه بدون حضور منظم و يا حمايت يك مرد بزرگسال ، سرپرستي خانوار را بر عهده مي گيرند و مسئوليت اداره اقتصادي خانواده و تصميم گيري هاي عمده و حياتيبر عهده آنهاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، در خانواده های ایرانی ، معمولا مرد یا پدر ، سرپرست خانواده محسوب میشود اما تحت شرایطی چنین مسئولیتی بر عهده زن یا مادر خانواده قرار می گیرد.

رییس سازمان بهزیستی مهاباد میگوید: یکی از راهکارهای مهم توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و یا زنان بد سرپرست ، کمک رسانی به آنان از سوی سازمانهای حمایتی است که سازمان بهزیستی یکی از این نهادهاست.

یوسفی ، آمادگی این سازمان را برای همکاری با زنانی که واجد شرایط دریافت این کمکهای حمایتی هستند ، اعلام کرد.

معاون کمیته امداد امام خمینی شهرستان مهاباد هم گفت : این نهاد هم ، برنامه های حمایتی خود را برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و یا بد سرپرست اجرا می کند.

عزیزی افزود : گروهی از زنان سرپرست خانوار ، به علت فوت همسرشان و برای دریافت کمکهای حمایتی به این نهاد مراجعه می کنند ، گروهی دیگر به علت طلاق از همسرشان و گروهی هم زنان بدسرپرست هستند.

وی اضافه کرد : برای اعطای تسهیلات به این گروه از زنان ، ابتدا استعدادسنجی می شود تا خانواده هایی که می توانند از این تسهیلات استفاده کنند ، بتوانند توانمند شوند.

گفتنی است ؛ توانمند سازی زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست ، تنها منجر به اشتغال ، افزایش سطح درآمد و کاهش وابستگی آنان نمی شود ، بلکه توانایی های آنان را نیز در حوزه های مختلف روانشناختی به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومه نعمتی
۱۱:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
من اززنان سرپرست خانوارمنطقه17چرابرای مسکن ماهیچ فکری نمیشه من3فرزنددارم به خداخرج زندگی وکرایه هاکمرم راشکست پسرم از13سالگی کارمیکنه درسش رارهاکردتاکمک من باشه توروخدایه فکری به حال مابکنیدهمسرم3سال درجبهه جنگیده لااقل