تبریز؛

دانشگاه تبریز پیشرو در تولید سانتریفیوژ

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز سال 81 در تولید سانتریفیوژ پیشرو بوده و به نوآوری و تکنولوژی‌هایی با تولید بومی و موثر دست یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پورمحمدی در همایش ملی "مانور قدرت" با بیان اینکه اگر تبریز حافظیه و سعدیه یا حرم ائمه ندارد در عوض اسطوره تاریخ است، اظهار کرد: دانشگاه تبریز یکی از مکان‌هایی است که دارای پیشینه تاریخی بزرگی بوده و دومین دانشگاهی در ایران است که تاسیس شد.

وی ادامه داد: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های کم‌نظیر بوده و مکانی است که در آن شهید باکری تربیت یافت و 22 دانشجوی فنی مهندسی در کارگاه دانشکده فنی شهید شدند.

پورمحمدی با بیان اینکه توانمندی‌های بزرگی بعد از انقلاب به دست آمده است، گفت: مهم‌ترین دستاوردها امنیت و سلامتی بود، ضمن اینکه بسیار مهم است با این همه تهدید در امنیت کامل باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: اگر امروزه دشمنان بر سر میز مذاکره می‌نشینند، از ترس است و نشان می‌دهد آنها پی به قدرت ایران برده‌اند.

پورمحمدی ابراز کرد: اگر نخبگانی قبل و بعد انقلاب داشتیم و توانستیم کارهای بزرگی همچون انقلاب اسلامی و دفاع از کشور و اسلام در هشت سال دفاع مقدس را انجام دهیم، الان نیز همان قدرت را داریم تا در برابر توطئه‌های دشمن ایستاده و اجازه رخنه آنها را ندهیم.

رئیس دانشگاه تبریز تصریح کرد: دانشگاه تبریز 10 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد و 800 استاد در این دانشگاه فعال هستند که بیش از 50 درصد آنها دانشیار و استاد کامل هستند.

وی اضافه کرد: در سال 81 در تولید سانتریفیوژ دانشگاه تبریز پیشرو بوده و به نوآوری و تکنولوژی‌هایی با تولید بومی و موثر در این دانشگاه دست یافته است.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه تاکید کرد: دشمن در برابر ایمان، اعتقاد و درایت رهبری مقتدر کم آورده است و هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.