شفاف سازی باشگاه تراکتورسازی بابت شکایت بازیکنان پرتغالی

مشاور حقوقی باشگاه تراکتورسازی بابت نامه فیفا بابت شکایت ژائو ویلا و لوپز بازیکنان پرتغالی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،علی سلمانی درباره نامه منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر طلب ژائو ویلا بازیکن پرتغالی سابق تراکتورسازی و ارسال نامه فیفا به باشگاه اظهار داشت: ژائو ویلا با تیم تراکتورسازی قرارداد دوساله‌ای برای دو فصل 91-92 و 93-92 داشته و رقم قرارداد این بازیکن هم 680 هزار دلار بوده است. او در آن زمان 107 هزار دلار ابتدای قرارداد دریافت کرده و برای بقیه وجوه دریافتی وی مشغول پیگیری و جمع‌آوری رسیدهای پرداختی به نامبرده هستیم.

وی افزود: در تاریخ 6 نوامبر 2014 حکمی مبنی بر محرومیت تراکتورسازی به مبلغ 483 هزار دلار توسط DRC صادرشده است که مورد اعتراض باشگاه تراکتورسازی واقع‌شده است. در نامه ماقبل آخر یعنی 28 سپتامبر 2015 تا 10 اکتبر 2015 به ایران فرصت ارائه اسناد داده‌شده که بعدازآن در آخرین نامه در 9 نوامبر 2015 طی نامه فیفا به وصول اسناد دفاعیه و لوایح آن در تاریخ 11 اکتبر 2015 تأکید شده است.

مشاور حقوقی باشگاه بیان کرد: با توجه به موارد فوق رأی صادرشده متعلق به 2 سال قبل بوده و در سال گذشته دفاعیه و لوایح باشگاه تراکتورسازی جهت دفاع کامل بوده است.

سلمانی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که هنوز پرونده ژائو ویلا جهت بررسی به کمیته انضباطی فیفا ارسال نشده است حتی برفرض محال پس از ارسال به کمیته انضباطی فیفا و صدور رأی علیه باشگاه تراکتورسازی مجدداً قابل استیناف و طرح در شورای عالی داوری فوتبال (CAS) است.

وی ادامه داد: 2 نکته مهم در خبر منتشرشده وجود دارد .نکته اول این است که تاریخ صدور نامه 22 نوامبر 2016 (امروز) بوده که قبل از ابلاغ به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و باشگاه تراکتورسازی از چه طریقی و به چه کسانی واصل‌شده است.

سلمانی اتصریح کرد: نکته دوم اطلاع  نداشتن دوستان  بوده که حکم اخیر را لازم‌الاجرا دانستند.، درصورتی‌که احکام، حتی کمیته انضباطی فیفا که لازم‌الاجرا بوده، نیز قابل استیناف و بررسی مجدد در شورای عالی داوری ورزش (CAS) است.

سلمانی عنوان کرد: در مورد پرونده لوپز هم با توجه به اینکه مبلغ 46 هزار دلار طبق اسناد مالی نامبرده از باشگاه تراکتورسازی بستانکار بوده است و از مبلغ 800 هزار دلار قرارداد بابت 2 فصل 4 سال پیش وی مبلغ 525 هزار دلار جریمه کمیته انضباطی از نامبرده کسر شده بود که تنها حدود 42 هزار دلار از آن موردقبول فیفا قرار نگرفت. نظر به اینکه ورود به دیوان عالی داوری ورزش CAS و تعیین داور و هزینه‌های رفت‌وآمد به سوئیس بیش از این مابه‌التفاوت برای باشگاه هزینه داشت تصمیم کمیته بررسی حقوقی مطالبات بازیکنان باشگاه پرداخت 90 هزار دلار بازیکن و 10 هزار دلار هزینه کمیته انضباطی و حل و فصل ماجرا بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم تراکتورسازی همان‌طور که در مستطیل سبز با کمک هواداران پرشور خود و تشویق‌های آن‌ها پیروز میدان بوده است .همچنین باشگاه در عرصه‌های اقتصادی و هم در محاکم حقوقی با درایت آجرلو مدیرعامل محترم باشگاه  سربلند بوده و ریالی باج به‌ناحق نخواهد پرداخت .البته  به طبع آن به طور کامل در مسیر قوانین فیفا پیگیر دفاع از حق تراکتور خواهیم بود و از هواداران پرشور تراکتور استدعا دارم که همیشه به‌عنوان یار دوازدهم همراه و پشتیبان ما باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار