شش ایستگاه ثابت شبکه جامع تحدید حدود یا شمیم در مازندران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران از راه اندازی شبکه تحدید حدود مالکیت یکپارچه که به اختصار شمیم نامیده می شود خبرداد.

وی افزود: 6 ایستگاه ثابت شمیم با نصب آنتن و دستگاه گیرنده دائم تعیین موقعیت ماهواره ای در حال حاضر در واحدهای ثبتی ساری ، رامسر ، کلاردشت ، نور ، سوادکوه شمالی و گلوگاه راه اندازی شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: این ایستگاه ها علاوه بر مازندران می تواند استانهای تهران ، گیلان ، گلستان ، سمنان ، البرز و قزوین را زیر پوشش قرار دهد.

بهادرافزود : این شبکه با استفاده از روشهای RTK—PPK و استاتیک در نقشه برداری و تعیین موقعیت های دقیق استفاده می کند که دقت آن در شرایط مناسب به 2/5 سانتیمترمی رسد.

وی گفت: شمیم نمونه ای از شبکه های GNSS است که با استفاده از آن نقشه بردار با داشتن فقط یک ست دستگاه می تواند مختصات دقیق را در سیستم مختصات جهانی داشته باشد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: برای نقشه برداری به روش فوق 16 دستگاه ROVER به واحدهای ثبتی تابعه تحویل و آموزشهای لازم توسط کارشناسان کاداستر به کاربران سیستم شمیم داده شد.

بهادرافزود : در مواقع بحرانی نظیر سیل ، زلزله و جنگ و با از بین رفتن حد فاصل در پلاکها با استفاده از این سیستم میتوان مجددا آنها را احیا کرد که این موضوع از مزیتهای مهم شبکه شمیم است.

کاربران شمیم تاکنون موفق به برداشت و 1500 پلاک در استان شدند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار