فرماندار رفسنجان گفت: خنامان به دلیل دارا بودن آب و هوای مناسب و کوهستانی زیرساخت مناسبی برای تولید زعفران است که به قطب تولید این محصول تبدیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید ملانوری در جلسه بررسی مشکلات اعضای اتاق بازرگانی رفسنجان با اشاره به اینکه امسال از دو هکتار زمین در این منطقه 600 میلیون ریال زعفران برداشت شده است ، گفت: این در حالیست که از دو هکتار باغ پسته این میزان محصول برداشت نمی شود.

وی افزود: در این دو هکتار علاوه بر کشت زعفران، بادام و درختان به نیز کاشته شده اند که به صورت قطره ای آبیاری می شوند.

ملانوری با بیان اینکه در رفسنجان فضای کسب و کار چند سالی است که به همت تمامی مردم و دولت ایجاد شده است، تصریح کرد: از دو سال گذشته مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان آغاز شده و برای این احیا و بازسازی 150 میلیارد ریال هزینه در حال خرج کردن است که در عید نوروز فاز اول آن به اتمام و قابل بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان قرار است خانه میزانی در روستای حمید آباد که 5 هکتار است به باغ موزه ملی پسته تبدیل شود و در آن نمایشگاه دائمی ادوات و 46 رقم پسته دایر باشد و محققان و علاقمندان در راستا و حوزه محصول پسته می توانند تحقیقات و پژوهشهای خود را در این باغ موزعه ملی انجام دهند.

فرماندار رفسنجان یادآورشد: یکی دیگر از طرح های گردشگری راه اندازی هتل چهارستاره پاریز است که با اعتبار 150 میلیارد به تجهیزات روز دنیا مجهز شده و اوایل سال آینده بهره برداری می رسد.

وی تأکید کرد : روستاهای راویز و خنامان در رفسنجان از مناطق محروم هستند که زیرساختهای مناسبی برای توسعه هستند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: خنامان ، زعفران ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار