ساری،

افزایش 4برابری تصادفات جاده ای در روزهای بارانی و برفی

در روزهای بارانی و برفی میزان تصادفات جاده ای تا 4 برابر افزایش می یابد.

ستواندوم ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت: در روز های بارانی و برفی به دلیل یخ زدگی معابر تصادفات خسارتی به جهت سر خوردن خودروها و وسائط نقلیه 40 درصد در مقایسه با روزهای آفتابی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه برای داشتن رانندگی ایمن در جاده های لغزنده ، برفی و سرمای زیاد رانندگان بازرسی های معمول وسیله نقلیه را در الویت قرار دهند افزود: رانندگان ضد یخ و تجهیزات گرم کننده، برف پاک و شیشه شوی،لاستیک ها،زنجیر چرخ،ترمزها،چراغ ها و شبرنگ ها،پنجره ها و آینه ها بازرسی کنند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران با بیان اینکه در اثر برودت هوا تصادفات بسیاری در معابر لغزنده و یخ زده رخ می دهد گفت : در هنگام سر خوردن خودرو رانندگان از ترمز کردن و ضربه زدن به ترمز روی سطح لغزنده خودداری کنند تا از قفل شدن چرخ ها ، لغزش و سر خوردن جلوگیری کنند.

ستواندوم ابراهیمی افزود: در هنگام سرخوردن باید خودرو در جهتی حرکت شود که قسمت عقب سر می خورد و هر زمان خودرو به حالت مستقیم درآمد، در جهت دلخواه حرکت شود.

وی گفت: در هنگام سرخوردن نقش تجربه خیلی پررنگ تر از امکانات اتومبیل می تواند به رانندگان در مدیریت شرایط بحرانی کمک کند.

در هشت ماه سال جاری آمار حوادث رانندگی در معابر عمومی درون شهری استان مازندران، شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار