در دیدار ابراهیم جعفری با وزیر خارجه مجارستان مطرح شد؛

همکاری مجارستان با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم

وزیر خارجه مجارستان در دیدار با همتای عراقی خود اعلام کرد مجارستان در ماه ژانویه تسلیحات جدیدی را به بغداد ارسال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایاه خبری فرات نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، با پیتر سییارتو، وزیر خارجه مجارستان، در مقر وزرات خارجه این کشور در بوداپست دیدار کرد.

ابراهیم جعفری در این دیدار اعلام کرد: نیروهای عراقی تاکنون پیروزی‌های مهمی در مبارزه با تروریست ها بدست آورده‌ و یک سوم مساحت استان نینوا را از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کرده‌اند.

وی افزود: دولت عراق و نیروهای مسلح به دنبال حفظ جان غیرنظامیان و زیرساخت های استان نینوا در جریان عملیات آزادسازی آن هستند زیرا تروریست ها به دنبال منفجر کردن تعداد زیادی از اهداف شهری هستند و مردم را سپر دفاعی خود می‌سازند. این مسائل زمان بیشتری را برای کاهش میزان خسارات، در روند عملیات آزادسازی موصل به دنبال دارد.

پیتر سییارتو نیز اعلام کرد: ثبات عراق برای امنیت مجارستان و چه بسا امنیت اروپا مهم است و بدون از بین بردن داعش نمی‌توان از امنیت یا حل مسئله مهاجرت غیرقانونی در جهان سخن گفت.

وی با بیان اینکه بدون ثبات در عراق  نمی‌توان از اروپایی امن سخن گفت از جهان خواست برای تحقق امنیت، ثبات و صلح و بازسازی مناطق آزادشده درکنار عراق باشد.

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد: این کشور در آموزش پلیس عراق مشارکت خواهد کرد و به درخواست عراق برای درمان برخی از بیماران در کشور مجارستان پاسخ مثبت می‌دهد.

وی افزود: مجارستان در ماه ژانویه، بخش جدیدی از تسلیحات خود را به عراق می‌فرستد تا از این کشور در مبارزه با تروریسم حمایت کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار