رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از تدریس کتاب زبان و ادبیات فارسی جدید التالیف در دوره دهم متوسطه خبر داد .

تدریس کتاب جدید التالیف ادبیات در پایه دهم متوسطه
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اسفندیار چهار بند رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در همایش دبیران انجمن های علمی آموزشی سراسر کشور در اراک که با عنوان تحلیل و ترویج برنامه درسی پایه دهم متوسطه برگزار شد گفت: ساختارجدید آموزشی پایه دهم امسال برای نخستین بار در نظام آموزشی کشور به اجرا در آمده و کتاب زبان و ادبیات فارسی نیز یکی از کتاب های جدید التالیف این دوره است.

اسفندیار چهار بند افزود: در این نشست راه های ترویج و تدریس این کتاب به روش های تدریس نوین کتاب های درسی بررسی می شود تا آمادگی بیشتری برای ارتقاء تدریس زبان و ادبیات فارسی در پایه دهم فراهم و زمینه ای برای پایه یازدهم و شناسایی استقرار نیازها کتاب های تالیف جدید فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این نشست گفت: این نشست به مدت دو روز با حضور 70 نفر از دبیران انجمن های علمی و سرگروه های در ادبیات فارسی سراسر کشور در اراک برگزار شده است.

فولادوند افزود: پویا سازی مسائل آموزش و پرورش، بررسی و تحلیل محتواهای کتاب های درسی ادبیات فارسی دوره های مختلف از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

وی گفت: در این نشست کتاب های فارسی دوره دهم بررسی و دیدگاه های دبیران و سرگروه های ادبیات فارسی برای بهبود هرچه بیشتر این کتاب جمع آوری و به عنوان نقطه نظرات اهل فن و به دفتر تالیف منعکس می شود.

رئیس دبیرخانه ادبیات کشور و دبیر اتحادیه انجمن های معلمان ادبیات کشور در این نشست گفت: این نشست برای تحلیل کتاب های فارسی پایه دهم و برنامه ریزی و رفع مشکلات برای کتاب های پایه یازدهم برگزار شده است.

کمالی نهاد افزود: در این همیش 2 روزه از هشت نفر از برترین های مسابقه های نقد و ویرایش کتاب های چهارگانه پایه دهم و مسابقه های مقاله نویسی، نرم افزار و تجربه آموزشی تقدیر می شود.

وی افزود : مسابقه نقد و ویرایش کتاب های چهارگانه حوزه پایه دهم با حضور 32 نفر شرکت کننده از 32 استان کشور و مسابقه مقاله نویسی، نرم افزار و تجربه آموزشی نیز با 83 شرکت کننده از سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام / ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.