مدیر کل دامپزشکی استان گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دکتر بهمن نقیبی در ستاد استانی مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزود: در صورت همکاری مرغداران و برنامه ریزی مناسب مدیران تا حدود زیادی می توان از شیوع این بیماری پیشگیری کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان ، اجرای طرح ملی پایش ،  مکاتبه با تعاونیهای مرغداران با موضوع ممنوعیت تولک بری، ابلاغ ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای، ارتباط مستمر با دهیاران ومراکز بهداشتی مستقردرروستاها، نظارت کارشناسان برکشتارگاههای طیور و برگزاری جلسه با دامپزشکان بخش خصوصی و اتحادیه های مرغداران با هدف ساماندهی کود حاصل از مرغداریها  را از جمله کارهای پیشگیرانه  در وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیان کرد.

دکتر نقیبی صنعت پرورش طیور در کشور را مهمترین صنعت، پس از نفت عنوان کرد و افزود: برنامه های مراقبتی،  تشخیص سریع بیماری واقدام به موقع، با همکاری دستگاههای اجرایی نقش بسزایی در کنترل شیوع بیماری خواهد داشت .

ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین هم خواستار تداوم این روند در استان شد و گفت: اقدامات لازم برای جمع آوری پرنده فروشان بازار قزوین ، در دستور کار قرار خواهدگرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار