رئیس بنیاد مسکن انقلابی اسلامی نهاوند گفت: تاکنون از محل اعتبارات ملی استانی و شهرستانی بیش از 20 میلیارد تومان برای انجام پروژهای این بنیاد و بهسازی 70 روستا پرداخت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داوود سوری اظهار داشت: تاکنون در 70 روستای نهاوند مرحله نخست طرح بهسازی روستایی انجام شده که 49 روستا به طور کامل  و 21 روستا نیز به صورت نیمه تمام در حال اجرا می باشد.

وی گفت: از محل اعتبارات کمک خرید قیر یارانه ای دولت به روستا ها از زمان اجرای این طرح 25 روستا در شهرستان نهاوند با اعتبار 30 میلیارد ریالی آسفالت شدند و در سال جاری نیز 12 روستا عملیات جدول گذاری آغاز شد.

سوری افزود: آسفالت 25 روستای نهاوند با کمک قیر یارانه ای ۴ هزار و ۸۰۰ تنی انجام شد که پس از تکمیل و آماده سازی  مراحل جوی، جدول و زیرسازی معابر عملیات آسفالت ریزی با کیفیت انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند اظهار داشت: تاکنون 15100واحد مسکن روستایی در نهاوندمقاوم سازی شده اند و 1000واحد دیگر در دست احداث می باشد که تا الان بیش از 70 درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی شده اند.

وی بیان کرد: در شهرستان نهاوند 23 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که 53 درصد روستاهای نهاوند زیرپوشش طرح هادی قرار گرفته‌اند همچنین در نهاوند تا این لحظه  22 هزار واحد ازاین تعداد دارای سند مالکیت شدند.

سوری گفت: تمامی 168 روستای نهاوند دارای طرح هادی هستند و 21 روستای شهرستان نهاوند کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند که این روستاها نیز تعیین محدوده  شده‌ و 158 فقره طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار تهیه‌ شده است.

وی افزود: تاکنون از مجموع 25 هزار و 242 فقره سند صادره شده  تعداد 22 هزار و 423 سند مالکیت برای روستاهای شهرستان و مابقی نیز به تعداد 2 هزار و 819 فقره شهری بوده است.

سوری با اشاره به کسب رتبه عالی در مورد سند دار کردن واحد های روستای در استان  بیان کرد: شهرستان نهاوند در مورد سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی 85 درصد از کار را تاکنون عملیاتی کرده و رتبه‌ای بسیار عالی را نسبت به سایر شهرستان‌های استان کسب کرده است. 

وی تاکید کرد: امسال وام‌های نوسازی مسکن روستایی از 15 میلیون تومان به 18 میلیون تومان افزایش پیدا کرده ‌و برای متقاضیانی که قصد دارند بافت قبلی را تخریب کرده و بازسازی کنند مبلغ تسهیلات به 20 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.