تبریز؛

افزایش40 درصدی مصرف گاز در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی از افزایش40 درصدی مصرف گاز در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دینی با اعلام اینکه در 24 ساعت گذشته مصرف گاز با 14 میلیون متر مکعب افزایش نسبت به میانگین مصرف به 34 میلیون متر مکعب رسید، بر ضرورت همکاری مشترکان در مدیریت مصرف گاز تاکید کرد.

وی با اشاره به فراگیربودن برودت هوا در بیشتر نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی، گفت: با توجه به اینکه مدیریت توزیع گاز کشوری است با کاهش دریافت در مبادی ورودی مواجه هستیم.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و 500 هزار مشترک گاز در استان آذربایجان شرقی گفت: در صورت صرفه جویی 2 متر مکعبی هر مشترک در شبانه روز میزان مصرف استان سه میلیون متر مکعب کاهش یافته و امکان بهره مندی از گاز برای تمام مشترکان و جلوگیری از قطعی فراهم می شود.

دینی با درخواست از واحدهای بزرگ صنعتی استان آذربایجان شرقی برای مصرف سوخت مایع ذخیره سازی شده، خاطرنشان کرد: 95 درصد جمعیت استان شامل 100 درصد جمعیت شهری و 88 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مندند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور اضطراری و غیرمنتظره است، اظهارکرد: دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد است و با همکاری مردم، پایداری بیشتری در زمینه مدیریت توزیع گاز حاصل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت کنترل وسایل گرمایشی گازسوز به منظور پیشگیری از مسمومیت با دی اکسید کربن تاکید کرد.

در چند روز گذشته دمای هوا در استان به شدت کاهش یافته و در شهرستان های جنوبی استان به کمتر از 15 درجه سانتی گراد رسید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.