دکتر محمود واعظی که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ایران و اندونزی به این کشور سفر کرده است.

دیدار وزرای ICT ایران و اندونزیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز (پنجشنبه) دکتر محمود واعظی که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ایران و اندونزی به این کشور سفر کرده است، با رودیان تارا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار دکتر واعظی ضمن اشاره به نقش و جایگاه ارتباطات و مخابرات در پیشرفت جامعه بشری و توسعه اقتصادی کشورها به زمینه های گسترده این حوزه برای همکاری بین دو کشور پرداخت و اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی جامع ایران برای توسعه ICT، علاقمندیم با کشورهای مهم اسلامی آسیایی از جمله اندونزی تبادل تجربیات و انتقال دانش فنی را داشته باشیم.

وزیر ارتباطات وفناوری کشورمان همچنین بهره مندی از تکنولوژی نوین اینترنت در جامعه امروز بشری را ضروری دانست و بر تولید مشترک محتوای بومی متناسب با فرهنگ ملی و دینی کشورها تاکید کرد. 

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشورمان از سفر در پیش رییس جمهوری اندونزی به ایران خبر داد و گفت: در این سفر چهارچوب های یک برنامه در حوزه های تحقیق و توسعه، اینترنت، امنیت شبکه، موبایل، پست و مخابرات و همکاری های فرکانس و ماهواره ای در قالب یک سند مشترک همکاری های درازمدت تنظیم می شود.

دکتر واعظی همچنین ضمن دعوت از همتای خود برای بازدید از کشورمان اعلام کرد: وزرای دو کشور باید بتوانند با یک تعامل پایدار، توافقات حاصله را محقق سازند.

منبع:روابط عمومی وزارت ارتباطات
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار