دو برادر تبهکار که اقدام به ده‌ها فقره سرقت به شیوه جیب بری در اتوبوس ها، بی آر تی و مترو کرده بودند، توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در ساعت 11:00 مورخه 23/08/1395 مأمورین تجسس کلانتری 106 نامجو در محدوده ایستگاه اتوبوس دروازه دولت ، در شلوغی جمعیت داخل ایستگاه به حرکات دو جوان مشکوک و آنها را تحت نظر قرار دادند ؛ این دو جوان به بهانه ی سوار شدن به اتوبوس ، خودشان را به یکی از مسافرین چسبانده و در یک لحظه اقدام به سرقت محتویات جیب وی کرده و بدون سوار شدن به اتوبوس از داخل ایستگاه خارج شدند . 

مأمورین با تعقیب این دو ، زمیانکه آنها قصد ورود به داخل ایستگاه مترو دروازه دولت را داشتند ، هر دو نفرشان را دستگیر و در همان بازرسی بدنی اولیه موفق به کشف چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از آنها شدند . 

پرونده در اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با انتقال متهمین به کلانتری 106 نامجو و اعتراف صریح به سرقت به شیوه جیب بری ، پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به شیوه جیب بری" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

شناسایی تعدادی از مالباختگان : 

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره هفدهم با شناسایی صاحبان گوشی های تلفن همراه کشف شده موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که گوشی های تلفن همراه آنها ، در همان روز دستگیری متهمین (23/08/1395) سرقت شده بود . 

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره هفدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت : "در ساعت 07:00 مورخه 23/08/1395 ، گوشی تلفن همراهم در خیابان انقلاب – محدوده پل چوبی سرقت شده است " . 

مالباخته ای دیگر نیز پس از شناسایی یکی از متهمین در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در ساعت 08:00 مورخه 23/08/1395 در ایستگاه اتوبوس میدان ولی عصر ، در هنگان پیاده شدن از اتوبوس بی آر تی متوجه هل دادن خود توسط یکی از این دو نفر شدم اما در آن لحظه اصلا فکر نمی کردم که گوشی تلفن همراهم سرقت شده ؛ پس از پیاده شدن از اتوبوس ، قصد تماس با گوشی تلفن همراه خود را داشتم که متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود شدم ؛ در ادامه ، در ساعت 12:00 همان روز از سوی پلیس با بنده تماس گرفتند و اعلام شد که گوشی تلفن همراهم کشف و سارقین نیز دستگیر شدند ". 

این دو برادر جیب بر را شناسایی کنید/ ده‌ها فقره پرونده کیفری در سابقه متهمان+تصاویر

سوابق متعدد کیفری در پرونده دو برادر : 

با بررسی سوابق دو متهم ( دو برادر ) بنام های علیرضا ( متولد 1360 ) و صابر ( متولد 1365 ) ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که هر دو نفر آنها از مجرمین سابقه دار بویژه در زمینه جیب بری هستند که بارها توسط شعبات مختلف قضایی : 
شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه 10 تهران 
شعبه 1169 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران
شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران 
شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 تهران 
شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11 تهران 
شعبه سوم اجرای احکام دادسرای ناحیه 10 تهران 
شعبه 1162 دادگاه کیفری مجتمع قضایی قدس تهران 
و شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران 
برای آنها قرار قانونی و تعزیز صادر اما با این وجود پس از آزادی از زندان ، ارتکاب جرایم خود به شیوه جیب بری را از سر گرفتند ؛ علیرضا و صابر که بیش از 15 سال به مصرف موادمخدر هروئین و شیشه نیز اعتیاد دارند ، در ادامه تحقیقات به دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری از اوایل سال جاری در خطوط بی آر تی اعتراف و انگیزه خود را نیز تأمین هزینه موادمخدر عنوان کردند . 

این دو برادر جیب بر را شناسایی کنید/ ده‌ها فقره پرونده کیفری در سابقه متهمان+تصاویر

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " در ادامه رسیدگی به پرونده ، شناسایی دهها مالباخته ، اعتراف صریح متهمین به دهها فقره جیب بری و به جهت شناسایی جرایم ارتکابی متهمین بویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار