معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:روسای دانشگاه های کشور باید به طرف جذب دانشجویان خارجی حرکت کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،باقر لاریجانی در نشست روسا و معاونان آموزشی منطقه آمایشی 8 کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود :هم اینک در مجموعه پزشکی کشور هزار و 400 دانشجوی پزشکی خارجی مشغول تحصیل هستند که این رقم بسیار کم است.

وی ادامه داد: 200 بورسیه تحصیلی داخلی امسال برای گسترش آموزش پزشکی و اخلاق پزشکی در دوره دکترای تخصصی در کشور در نظر گرفته شده است.

 معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: روسای دانشگاه ها پزشکان عمومی را که صلاحیت استفاده از بورسیه داخلی دارند به وزارت بهداشت معرفی کنند.

لاریجانی افزود: باید بومی سازی را جدی گرفته و نظام ارزش یابی را پیگیری کنیم و به بین الملل سازی آموزش نیز بیندیشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه در نظر دارد در بهمن امسال برای پنج هزار پزشک خانواده در سراسر کشور کلاس های آموزشی به صورت الکترونیکی برگزار کند.

لاریجانی بیان کرد: هم اینک در مجموعه پزشکی کشور هزار و 400 دانشجوی پزشکی خارجی مشغول تحصیل هستند که این رقم بسیار کم است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیاست و جهت گیری کلی حوزه آموزش را شامل آموزش عالی سلامت با تمرکز زدایی ، نهادینه سازی، رویکرد آموزش وشبکه سازی در نظام آموزش عنوان کرد. 

لاریجانی ادامه داد: در حوزه آموزش پزشکی اقدام های زیادی در دست اجراست و دانشگاهها در اجرای طرح تحول سلامت به خوبی عمل می کنند و مصوبه های لازم به صورت دائم پیش می رود
وی گفت: یکی از نکات مهم طرح تحول آموزش پزشکی اجرای مدل ارائه شده آموزشی در دانشگاه و حرکت به سمت ارتقا علمی آنهاست.

وی اظهار داشت: 800 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی به سامانه آموزش الکترونیک مرتبط و مجهز هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی تصریح کرد: برنامه ریزی برای برگزاری درس های پزشکی به صورت الکترونیکی در دستور کار است.

وی بیان کرد: بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی براساس اسناد بالا دستی نظام سلامت کشور در قالب 11 بسته و یک برنامه پایش تدوین شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی به 10 کلان منطقه آمایشی تقسیم شده که منطقه هشت شامل دانشگاههای زاهدان، زابل، ایرانشهر، سیرجان، بم، جیرفت، رفسنجان و کرمان است.

لاریجانی اظهار داشت: منطقه آمایشی هشت بزرگترین منطقه کشور است و آموزش های پزشکی در این منطقه رشد بسیار خوبی دارد اما پیشرفت این منطقه نسبت به سایر مناطق کشور کمتر است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز دراین نشست  گفت: طرح تحول نظام سلامت در سراسر ایران سبب ایجاد امید شده اما در سیستان و بلوچستان نه تنها امید آفرین بلکه حیات بخش بوده است.

محمود رضا میری اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت درمان بسیاری از بیماری های خاص که هزینه بسیار زیادی برای بیمار به همراه داشت در این طرح کاملا رایگان شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.