دونالد ترامپ، "کی تی مک فارلند" را به عنوان معاون مشاور امنیت ملی خود معرفی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز؛ "کی تی مک فارلند"، مشاور سابق "هنری کیسینجر" در وزارت خارجه آمریکا، از سوی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب این کشور، به عنوان معاون مشاور امنیت ملی دولت جدید آمریکا برگزیده شد.

مک فارلند، مشاور امنیتی دولت "ریچارد نیکسون" و سخنگوی سابق پنتاگون در دوران ریاست جمهوری "رونالد ریگان" بود. او حالا به عنوان قائم مقام "مایکل فلین" برگزیده شده است.

مایکل فلین روز گذشته با انتشار متنی در حساب توئیتر خود این خبر را اعلام کرد و نوشت: ترامپ "کی تی مک فارلند" را به سمت معاونت من برگزیده است.

ترامپ نیز بعد از ظهر روز جمعه ضمن اعلام این خبر گفت: من احساس غرور می‌کنم که "کی تی" بار دیگر تصمیم گرفته است تا با پیوستن به تیم امنیت ملی من به کشورمان خدمت کند.

وی در ادامه افزود مک فارلند با نبوغ بی‌نظیر و تجربه ارزشمندی که دارد بر توانمندی‌های تیم امنیت ملی او که به گفته وی یک تیم برگزیده خارق‌العاده است، خواهد افزود.

مک فارلند درسال 2006 نیز به رقابت با "هیلاری کلینتون"، نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری 2016، برای اشغال یکی از کرسی‌های سنای آمریکا پرداخت که در این رقابت شکست خورد.

مک فارلند مانند دیگر اعضای انتخاب شده از سوی ترامپ دیدگاه نسبتا افراطی در زمینه مقابله با تروریسم دارد. به همین دلیل انتخاب وی برای این سمت غیرمنتظره نبود.

از دیگر ویژگی‌های کی تی مک فارلند می‌توان به انتقادات بسیار تند و تیز وی علیه سیاست‌های "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا، اشاره کرد.

 مک فارلند یکی از حامیان ترامپ در رقابت‌های این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بود. وی درگذشته به ترامپ توصیه کرده بود در سیاست خارجی تمام تلاش خود را صرف تقویت نیروهای نظامی آمریکا و بنا کردن ارتشی نیرومند کند. به این ترتیب، به ادعای او، هیچ کشوری جرات مقابله با آمریکا را نخواهد داشت.

مک فارلند در واکنش به واگذاری سمت معاونت مشاور امنیت ملی آمریکا از سوی ترامپ گفت: مردم آمریکا به این دلیل ترامپ را انتخاب کردند که شهامت، استعداد و انرژی کافی را برای آنکه بار دیگر آمریکا را قدرتمند کند، در اختیار دارد. هیچکس در شرایط کنونی مانند ترامپ درک درستی از سیاست خارجی ندارد و برای من مایه افتخار است که او مرا به تیم خود دعوت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار