نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود در شرق موصل، 20 محله را از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، فرمانده «عملیات نینوا می‌آییم» در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در ادامه پیشروی‌های خود ، توانستند 20 محله را از چنگ تروریست‌های داعش در ساحل چپ شرق موصل آزاد کنند.

وی افزود محله‌های : "كوكجلی، ملايين، ذهبی، شقق، خضراء، سماح1، سماح2، كركوكلي، أربجيه، زهراء، تحرير، مصارف، قادسية، إخاء، عدن، شيشان، علماء، أمن ومعلمين ومحاربين و 30 تموز" از چنگ تروریست‌های داعش آزاد شدند.

به گزارش یک منبع آگاه در فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، نیروهای ارتش، پلیس فدرال و دستگاه مبارزه با تروریسم عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده در محور شرقی موصل را انجام می‌دهند و مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را خنثی می‌کنند تا مردم هرچه سریعتر به خانه‌های خود بازگردند.

نیروهای عراقی همچنین با ادامه پیشروی خود در  محور شرقی موصل حلقه محاصره عناصر فراری داعش به مرکز شهر را تنگ‌تر کرده و آنها را تحت فشار قرار داده‌اند.

در محور غربی عملیات موصل نیز نیروهای بسیج مردمی پنجمین مرحله عملیات خود را روز گذشته (جمعه) آغاز کردند و روستاهای "سمير الصغير، سمير الكبير، أم حجير، خضير، تفاحه، أبو نخيله ومجيد العمر" را آزاد کردند. نیروهای بسیج مردمی عملیات پاکسازی مناطق آزادشده و تامین امنیت راه‌های ارتباطی را در این محور، همزمان با پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، نیروی هوایی ارتش عراق یک خودروی یک خودروی بمب‌گذاری شده که قصد هجوم به غیرنظامیان را در استان صلاح‌الدین داشت، هدف قرار دادند. 

منهدم شدن این خودرو ومنفجر شدن آن در منطقه "زویه" در نزدیکی شرقاط، به انهدام یک کارگاه بمب‌سازی متعلق به تروریست‌های داعش در این منطقه نیز منجر شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار