لرستان؛

به بهره‌برداری رسیدن باند فرودگاه خرم‌آباد

مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به از سرگیری پروازهای این فرودگاه گفت: باند فرودگاه خرم‌آباد پس از اجرای طرح توسعه و عملیات بهسازی به بهره‌برداری رسید و پروازهای آن طبق برنامه گذشته برقرار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ بنی‌صدر گفت: با آغاز طرح توسعه و بهسازی باند و سطوح پروازی فرودگاه خرم‌آباد از اواخر شهریورماه امسال، باند فرودگاه تعطیل شد و سرانجام پس از اجرای طرح، باند در روز پنجشنبه(۴ آذرماه ۱۳۹۵) به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مراسم افتتاح و بهره‌برداری از این باند با حضور هوشنگ بازوند، استاندار لرستان برگزار شد و طی آن یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی تابان مسافرانی را میان تهران – خرم‌آباد جابجا کرد. این مراسم دو دستاورد به همراه داشت نخست، باند و سطوح پروازی آن رسما به بهره‌برداری رسید و دوم، شرکت‌ها برای برقراری پروازهای خود در فرودگاه خرم‌آباد برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گفته مدیر فرودگاه خرم‌آباد، از این پس پروازهای خرم‌آباد – تهران به وسیله هواپیمای شرکت تابان روزهای پنجشنبه هر هفته برقرار می‌شود. همچنین با هماهنگی سازمان حج و زیارت و شرکت تابان از ۲۲ آذرماه پروازهای بین‌المللی این فرودگاه میان خرم‌آباد و نجف برقرار خواهد شد.

وی گفت : براساس برنامه‌ هفتگی از پیش تعیین شده، شرکت هواپیمایی ماهان ۶ پرواز و شرکت هواپیمایی تابان ۵ پرواز در این فرودگاه برقرار می‌کنند. هواپیمای شرکت آسمان نیز شنبه هر هفته در این فرودگاه نشست و برخاست خواهد داشت. این برنامه پروازی از هفته آینده با اتمام پروازهای مناسبتی ویژه اربعین و شهادت امام رضا(ع) با بازگشت ناوگان هوایی از مشهد و عتبات‌عالیات نمایان می‌شود.

بنی‌صدر درباره باند فرودگاه خرم‌آباد افزود: با اجرای طرح توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه خرم‌آباد، ۴۲۰ متر به طول باند اضافه شد و PCN باند به عدد ۶۵ رسید. همچنین با بهسازی، استریپ‌سازی و توسعه اپرون امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر مانند ایرباس در این فرودگاه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اکنون تمام الزامات برای برقراری پرواز در فرودگاه‌های خرم‌آباد نظیر آسفالت، خطکشی و تاکسی‌وی انجام شده است، گفت: بر اساس آمار مشاور این پروژه، حدود ۹۷ درصد عملیات عمرانی سطوح پروازی فرودگاه خرم‌آباد کامل شده است، سه درصد باقی مانده آن نیز به بخشی از اپرون تعلق دارد. در واقع، برای اجرای کل این پروژه ۵۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد شامل پروژه‌هاي تطويل و ارتقای مقاومت باند، زهكشي و هم‌سطح‌سازي سطوح پروازي، بهسازي و توسعه اپرون و ترمينال موجود، سرپوشيده کردن مسير عبور فاضلاب، ساخت سايت جديد هواشناسي و پاويون دولت می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.