رهبر معظم انقلاب در پی حوادث دردناک شهادت ده‌ها نفر از زائران حضرت سیدالشهداء(ع) در عراق و همچنین جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا(ع) پیامی صادر کردند.


دغدغه حل ریشه‌ای این مصائب دردناک باید اولویت مسئولان باشد/قصور و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران خانواده‌هایی را در تصادف قطار داغدار کردبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حوادث تلخ و دردناک شهادت دهها نفر از زائران حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در عراق و همچنین جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا علیه‌السلام، در پیامی ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان، تأکید کردند: مسئولان از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ی حلّ ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حادثه‌ی تلخ و اندوهبار شهادت دهها نفر از زوّار ایرانی و غیر ایرانی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در عراق و نیز حادثه‌ی دردناک تصادف قطار که به جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زوّار حضرت ابی‌الحسن‌الرضا علیه‌السلام انجامید، اینجانب را همچون دیگر هم‌میهنان و خانواده‌های عزادار، مصیبت‌زده کرد.

در حادثه‌ی اول، گروههای جنایتکار و شقاوت‌بار تکفیری که راه‌پیمائی عظیم اربعین و امنیت بی‌نظیر زائران حسینی، چشم آنان را کور و توطئه‌های خباثت‌آلود آنان را خنثی کرده است، به انتقام بزدلانه و فجیع دست زدند و بار دیگر چهره‌ی خبیث و مَنیّت پلید خود را به همه نشان دادند. از مناطق دیگر جهان همچون نیجریه و پاکستان و افغانستان نیز خبرهای تلخ و تکان‌دهنده از جنایات هم‌مسلکان آنها می‌رسد و خطر جریان تکفیری و دولت‌های حامی آنان را بار دیگر به همه‌ی مسلمانان و دلسوزان گوشزد می‌کند.

در حادثه‌ی دوم نیز قصور یا تقصیر و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران خانواده‌هائی را داغدار کرد و موجب جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مردم عزیزمان شد.

اینجانب ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان و عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، از مسئولان و دست‌اندرکاران در هر دو بخش داخلی و خارجی می‌خواهم که از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ی حلّ ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند و اکنون نیز همه‌ی تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.

سیّد علی خامنه‌ای
۶ آذر ۱۳۹۵

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
لطفا دستورفرمایید تا مسایل امنیتی درعراق برقرار نشده است ازانجام اینگونه سفرها اجتناب بعمل آید.خیلی ازمردم کشوردارند کشته می شوند.به عناوین مختلف.ازیتیم شدن فرزندان خردسال پیشگیری بعمل آورید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۲:۰۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
آدم فضایی ها برای ما بازی بسیار زیبایی با صنعت خودشان برایمان بسازنندذ
یک دستگاهی ساخته ام وقتی آدم فضایی ها با ما مکالمه تصویری صدا می کونند زبان آنها به ترجمه فارسی باما صحبت می کونند
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل کریم نیا
۲۱:۰۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
دو راه برا وزیر راه است یا استعفا دهد یا مردم غیور آذربایجان او را استعفا خواهند داد
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۶:۵۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
یکی از راه های تامین امنیت همین حضور و حماسه آفرینی است. منتها حضور هوشمندانه و آگاهانه . چرا با قصور و کوتاهی عده ای کاهل، می بایستی مسئولیتهای اجرایی نیز بر دوش سران نظام سنگینی کند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۳۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
به نظر من تصادف قطار را بررسی کنیم و دلایل چنین اتفاقی را پیدا کنیم وراه حل های مقابله و جلوگیری از چنین حوادثی در اینده را بگیرم و برای بقیه درگذشتگان و مجروحان این دو حادثه طلب امرزش از خداوند منان طلب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
وقتی امنیت نیست کربلارفتن واجب نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
با نام
۱۶:۰۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
داداش اگه دیگر شیعیان هم مثل شما بودند الان فاتحه ی اسلام و تشیع و امام حسین خونده شده بود!!!
من خودم یه روز قبل اون انفجار توی اون پمپ بنزین بودم و ماشینمون همونجا دقیقا بنزین زد و اومدیم مهران
از هیچی نمیترسیم و عاشق شهادتیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
بسمه تعالي
اولا: براي رفتن به حج تمتع،وجود امنيت لازم است.
ثانيا: کسي کربلا رفتن را واجب نکرده است و مردم به اختيار خودشان کربلا مي روند. سفر کربلا در طول تاريخ هم با امنيت و هم با ناامني همراه بوده است و امامان معصوم "عليهم السلام" با اينکه در زمان خودشان هم زيارت کربلا با ناامني همراه بوده است ولي مردم را از رفتن به کربلا نهي نکرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
حرف حق جواب نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
امنيت كربلا رو ما بايد تامين كنيم نه كس ديگه.باد هوا كار باسه ادم انجام نميده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
متاسفانه همه کار را شوخی گرفته اند و هیچ ارزشی برای جان انسانها قائل نیستند.
در زمان علی(ع) خلخال از پای زن یهودی باز میکنند امام میفرمایند اگر سالها بر این مصیبت بگرییم کم است آنوقت این همه کشته و زخمی در حادثه ای که قطعا قابل پیشگیری بود...نه عذرخواهی و نه عکس العمل جدی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
بهتر است عزای عمومی برای 1 روز اعلام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
این که برای عموم عزاست شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
هفته ی تلخی داشتیم :(
آخرین اخبار