به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان شاگردان علیرضا منصوریان در حالی روز گذشته در مقابل تیم گسترش متوقف شدند که می توانستند با برتری دو گل پیروز میدان باشند .استقلالی‌ها در صورت برد در بازی روز گذشته می‌توانستند تا رده چهارم جدول هم صعود کنند اما اشتباهات کادر فنی این تیم باعث شد ،آبی ها بازی برده را با تساوی عوض کنند. 

 گزیده ای از انتقاد های روز های اخیر  علیه منصوریان در نوشته ها و مصاحبه های اخیر را می خوانیم:

منصوریان با حمایت و پشتوانه هواداران هدایت آبی ها را در ابتدای فصل بر عهده گرفت و با جذب بازیکنانی همچون رحمانی،رضایی ،غفوری و دیگر بازیکنان انتظار می رفت استقلال شرایط بهتری نسبت به فصل گذشته پیدا کند اما در نهایت این ستاره‌ها چندان به کار استقلال نیامدندو به نوعی هر روز نظاره گر افت شدید تیم استقلال هستیم.بازی های سردرگم استقلال در هفته های ابتدایی باعث شد بهتاش فریبا به ترکیب کادر فنی اضافه شود اما گویا استقلالی ها با گذشت یازده هفته هنوز نتوانستند به یک هارمونی تیمی دست پیدا کنند. 

بختیار رحمانی که در ابتدای فصل با سر و صدای زیادی به استقلال پیوست همچنان سردرگم بازی می‌کند و در بی‌تاکتیکی این تیم دست و پا می‌زند. کاوه رضایی به جز ضربات ایستگاهی عملکرد معمولی داشته و از طرفی بی تاکتیکی حاج محمدی و میثم مجیدی و حتی امید ابراهیمی بازیکن ملی پوش که این روز ها افت شدیدی را نیز داشته می توان به اسامی دیگر بازیکنان بی کیفیت استقلال اضافه کرد .

همچنین خط دفاعی استقلال با وجود اضافه شدن پادووانی همچنان شکننده و سردرگم است و مشخص نخواهد بود که کادر فنی استقلال چه زمانی می خواهد به فکر چاره برای این مساله باشد .البته کادر فنی ای که نشان میدهد از علم کمی برخوردار هستند و بهتر است منصوریان سرمربی استقلال از ابتدا به این فکر می افتاد که کادر با تجربه ای را برای استقلال انتخاب می کرد.دستیارانی که در مواقع حساس کمک حال منصوریان باشند نه اینکه با تعویض های نامناسب آن هم در دقایقی پایانی باعث شوند استقلال تضعیف شود.



 افتخاری مدیر عامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت تیم به این شکل است اظهار داشته است: این وضعیت وقتی درست می‌شود که منصوریان بگوید. امیدوارم آن‌طور که منصوریان گفت، استقلال وضعیت بهتری پیدا کند. از طرفی افتخاری معتقد است بی نظمی مدافعان باعث این تساوی شد و بازیکنان حریف نتوانستند موقعیت ایجاد کنند.بازیکنان خودمان به آن ها پاس دادند! با این حال هنوز به علی منصوریان زمان می دهیم.

بهتر است منصوریان و افتخاری بدانند که پا به چه تیم بزرگی گذاشته اند تا در این صورت باعث ناراحتی هواداران نشوند چرا که تیم استقلال موش آزمایشگاهی نیست که هر مدیر یا سرمربی ای بخواهد تاکتیک های خود را بر روی آن پیدا کند.

با این اوصاف می‌توان این نتیجه‌گیری را داشت که منصوریان نتوانست بر خلاف قول‌هایی که در ابتدای فصل به هواداران داد یک تیم خوب و منسجم را راهی لیگ برتر کند. سرمربی محبوب آبی‌ها که تصور می‌کرد محبوبیتش می‌تواند حضور بلندمدت او را روی نیمکت استقلال تضمین کند این روزها از روی سکوها صدای اعتراض‌ها را می‌شنود.

باید دید منصوریان در هفته‌های آتی لیگ برتر چه تدبیری برای بهبود روند بیمارگونه استقلال خواهد داشت. روندی که اگر ادامه داشته باشد احتمال این که منصوریان بتواند تا پایان فصل روی نیمکت استقلال بنشیند را به شدت کاهش خواهد داد. هر چه هست به اعتقاد خیلی‌ها منصوریان در بن‌بستی تاکتیکی گیر کرده و همچنان در حال خودزنی است. سرمربی آبی ها یک رویه را نیز از ابتدای فصل در پیش گرفته و آن هم عذر خواهی های کررش پس از کنفدانس خبری ها و معلوم نیست این عذر خواهی تا کی ادامه دارد و اصلا هواداران تا چه زمانی این معذرت خواهی ها در گوششان فرو می رود.

شواهد نشان میدهد تیم استقلال با مشکلات عدیده ای روبروست که واقعا مدیران استقلال باید به فکر چاره ای برای حل موضوع باشند چرا که مشکل آبی‌ها در حفظ برتری برای بار اول نیست که اتفاق می‌افتد.

اما رضا رجبی به عنوان یک منتقد در گفتگوی امروز نیز نکات جالبی را بر زبان آورد:

رضا رجبی مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در اینباره اظهار داشت:از اول در خصوص برخی مسائل صحبت کردم و گفتم اساس کار اشتباه و غلط بوده است چه در یارگیری و کری خوانی و حتی مسائل دیگر .

وی ادامه داد:متاسفانه باید بگویم کادر فنی استقلال انقدر تبحر دارد که تنها به دنبال جو سازی است و اصلا رسیدگی به مسائل فنی از در دستور کار آنها گم شده است.در بازی روز گذشته مربی استقلال در مصاحبه خود اعلام کرده که نمی توانیم به جای بازیکن گل بزنیم که واقعا مطرح کردن چنین مساله ای درست نیست و بهتر است کادر فنی مردانه بگوید و اعلام کند که مشکل دارد .معتقدم کادر فنی استقلال در تعویض،ارنج ،تمرین و ترکیب 18 نفره با مشکل روبروست.

رجبی: متاسفانه منصوریان در جو سازی متبحر است/ افتخاری اینکاره نیست/ پیتزاخور ها از من ایراد می گیرند

رجبی افزود:واقغا اگر محسن کریمی در بازی روز گذشته حضور نداشت این تیم چه کار می خواست انجام دهد!!!!این همه خرید های میلیاردی پس چه شدند !!!!تیم گسترش در بازی روز گذشته 10 نفر بر تیم استقلال سوار بود و حتی این تیم می توانست گل سوم را بزند و برنده میدان شود .چرا کادر فنی استقلال اجازه می دهد چنین اتفاقاتی بیفتد و تیم حریف سر تر شود .به نظر من تیمی که تاکتیک نداشته باشد بازیکنان بزرگ هم در آن محو می شوند و به نوعی شرح وظایف ها از بین می رود .

مربی پیشین استقلال عنوان کرد:معتقدم افتخاری مدیر عامل استقلال این کاره نیست و به درد مدیریت نمی خورد چرا که وی تا به امروز دست به تغییرات و تحولات نزده و اصلا به نظر نمی تواند به فردی از تیم اخطار دهد و تماما به دنبال برگزاری جلسه های هیئت مدیره هستند .همان طور که می بینید یک کمیته فنی قوی هم نداریم که بتوانیم موفق باشیم .

رجبی خاطر نشان کرد:از ابتدا هر صحبتی که دوستان کارشناس درباره تیم استقلال انجام می دادند ،منصوریان آنها را به چشم تخریب می دانست اما در هر صورت ما هم تجربیاتی که داریم که بهتر است سرمربی استقلال از آنها درس بگیرد.با وجود اینکه برخی از عوامل تیم از صحبت و انتقاد های من ناراحت شده بودند اما بهتر است بگویم که من حرف هایم را می زنم .

وی افزود:واقعا برخی تغییرات در ترکیب و خط دفاعی باعث شده تیم استقلال تضعیف شود و باید بگویم از طرفی برخی پیتزا خور ها در مراسمی که مرا دیدند به من گفتند که چرا نسبت به وضعیت تیم انتقاد می کنی؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار