مشهد؛

مشهد الرضا میزبان ۱۰هزار زائر پیاده شیعه و اهل سنت تربت جام

10هزار زائر پیاده شیعه و اهل سنت تربت جام پای پیاده عازم مشهد برای زیارت مرقد امام هشتم علیه اسلام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون فرماندار تربت جام درجلسه هماهنگی اعزام کاروان های پیاده گفت: مسئولان اجرایی و متولیان کاروان های پیاده برای خدمات رسانی به صورت جدی ورود پیدا کنند تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

احمد شافعی افزود: مدارس و مساجد سطح شهرستان آماده پذیرایی از کاروان های پیاده امام رضا (ع) هستند و برای مسائل درمانی زائرین به میزان ۲۵ میلیون ریال دارو مورد نیاز کاروان ها با همکاری هلال احمر، شهرداری ها و آموزش پرورش تامین گردیده است و پنج اکیپ پزشکی هلال احمر مسائل درمانی زائران را برعهده دارند.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی تربت جام گفت: حضور زائران پیاده شیعه و اهل سنت در کاروان ها نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی دارد، امسال ۱۰ هزار زائر در قالب ۶۵ کاروان به قصد تشرف به حرم امام رضا علیه السلام پای پیاده مسیر ۱۷۴ کیلومتری تربت جام به مشهد را سپری می کند.

بهرامی نیا افزود: برای هر کاروان روحانی، مداح و رابط فرهنگی در نظر گرفته شده است که مسائل فرهنگی و شرعی زائرین را بر عهده دارند و بیش از سه هزار بسته فرهنگی توسط اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان به زائرین تقدیم می گردد.

وی گفت: تنها مشکل اساسی زائرین افزایش کرایه اتوبوس ها برای برگشت از مشهد به شهرستان است.

پیاده روی زائران امام هشتم نشانه زنده بودن جامعه است

امام جمعه تربت جام هم در ادامه این جلسه گفت: این حرکت ها نشان می دهد جامعه ما زنده است و این عمل خود جوش مردم در راستای تفکر بسیج است و باید تقویت شود.

حجت الاسلام جواد طاهری افزود: حضرت رضا علیه السلام اگر چه غریبانه وارد کشور شده است اما مردم ایران با جمع شدن حول محور ایشان نگذاشتند غریب بمانند.

وی گفت: حضرت رضا علیه السلام در این منطقه باعث تزریق عرفان اسلامی شده اند و اهل سنت و تشیع وام دار این امام همام هستند.

امام جمعه تربت جام گفت: امام در مدینه به یاران و خانواده خود گفتند گریه کنند تا همه بداند ایشان برایشان برگشتی از این سفر نیست و مشخص شود که این سفر تحمیلی و نه برای تشکیل حکومت و رسیدن به قدرت است.

حجت الاسلام طاهری افزود: امام معصوم هدفش از تشکیل حکومت تقویت دین و ابزاری برای دفاع از آن دانست.

وی خاطر نشان کرد:حرکت کاروان های پیاده امام رضا (ع) یک حرکت فرهنگی و عرفانی است، که امام جمعه اهل سنت بخش سمیع آباد با ۸۰۰ نفر از برادران اهل سنت عازم حرم امام هشتم علیه السلام می شوند.

امام جمعه تربت جام خطاب به مدیران اجرایی تصریح کرد: مسئولان از تمام ظرفیت های اداری برای ارائه خدمات رسانی به زائرین پیاده به صورت خود جوش ورود پیدا کند و نباید زائرین احساس کند که خدمات دولتی شده است.

حجت الاسلام طاهری با تقدیر از آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش تشویق کند دانش آموزان را برای این حرکت خود جوش و مردمی تا آنان در کنار عالم شدن با استفاده از منبع نور اهل بیت رشد کرده و تربیت شوند که اگر اینگونه نباشد علم بدون تربیت کافی نیست.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار