سخنگوی بانک مرکزی افغانستان گفت: ایران و افغانستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری با یکدیگر همکاری دارند و توسعه روابط بانکی امری ضروری برای دو کشور به نظر می‌رسد.

خلیل صدیق همتای افغانستانیایمل هاشور سخنگوی بانک مرکزی افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر اخیر خلیل صدیق رئیس بانک مرکزی افغانستان به تهران اظهار داشت: هفته قبل خلیل صدیق رئیس بانک مرکزی افغانستان به همراه سه تن از روسای هیأت‌های عامل و نمایندگان بانک‌های تجاری افغانستان به دعوت ولی‌الله سیف همتای ایرانیش به تهران سفر کرد که در این سفر روابط بانکی بین دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نمایندگان و مدیران عامل بانک‌های افغانستان توانستند در تهران با همتاهای خود دیدار و گفتگو کنند و هر دو طرف به این توافق رسیدند که قانون فعلی بانک مرکزی افغانستان را قانون معیار و اصلی در روابط بانکی فی مابین قرار دهند.

سخنگوی بانک مرکزی افغانستان با بیان اینکه روابط بیشتر بانکی بین دو کشور منوط به برداشتن گام‌های عملی است، تصریح کرد: آرین بانک از بانک‌های ایرانی است که هم اکنون در افغانستان فعالیت می‌کند، اما برای فعالیت بیشتر بانکهای هر دو طرف قرار است گفتگوهای بیشتری انجام شود.

ایمل هاشور خاطرنشان کرد: از آنجایی که ایران و افغانستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری در چابهار و مرزهای دیگر اقتصادی با یکدیگر همکاری دارند توسعه روابط بانکی امری ضروری برای هر دو  کشور به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار