رقابت های کاراته قهرمانی آسیا - اندونزی

نوجوانان و جوانان روی ریل ناکامی

تیم ملی جوانان در بخش پسران با کسب تنها 3 برنز و بدون طلا در رقابت های قهرمانی آسیا به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دومین روز از پانزدهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی آسیا رده های پایه که با حضور 404 کاراته کا از 24 کشور در ماکاسار اندونزی به پایان رسید و تیم های ملی رده های پایه کاراته ایران در مجموع موفق به کسب دو مدال طلا و شش مدال برنز شدند.

نوجوانان و جوانان روی ریل ناکامی

در ادامه رقابت های کاراته قهرمانی آسیا در رده های نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال ، نمایندگان کشورمان امروز شنبه ششم آذرماه ،به روی تاتامی رفتند و 2 مدال طلا و شش مدال برنز کسب کردند. 

نوجوانان و جوانان روی ریل ناکامی

نتایج کسب شده به شرح زیر است: 

علیرضا خمسه در وزن 55- کیلوگرم  با شکست مقابل نماینده کشور میزبان و عدم راهیابی این بازیکن به فینال به کار خود خاتمه داد. در این وزن نماینده مالزی با شکست کاراته کایی از هنگ کنگ به مدال طلا رسید، هنگ کنگ نقره گرفت و نمایندگان چین تایپه و تایلند هم به مدال برنز رسیدند.

مجتبی محمدی در وزن 61- کیلوگرم با پیروزی مقابل سریلانکا و هنگ کنگ و قزاقستان مقابل میزبان تن به شکست داد و با راهیابی این بازیکن به فینال، محمدی هم به جدول رپه شارژ راه یافت و با پیروزی مقابل عربستان به مدال برنز رسید.

در این وزن ژاپن به مدال طلا رسید، اندونزی نقره گرفت و نماینده ازبکستان نیز دیگر مدال برنز این وزن را تصاحب کرد.

یحیی شهگل در وزن 68- کیلوگرم جوانان نیز همچون خمسه در نخستین دیدار تن به شکست داد، با باخت این کاراته کای قزاقی شهگل هم از دور مسابقات کنار رفت.

در این وزن به ترتیب ژاپن، اندونزی، ازبکستان و عربستان اول تا سوم شدند.

حمیدرضا نجاتی نماینده کشورمان در وزن 76- کیلوگرم بود. نجاتی در مقابل نمایندگان سریلانکا و هنگ کنگ پیروز میدان بود اما در گام سوم نتیجه را به ژاپن واگذار کرد. با راهیابی ژاپن به فینال این وزن، نجاتی هم به جدول شانس مجدد راه یافت و با شکست عربستان به مدال برنز رسید .ژاپن نیز با شکست مالزی در فینال به طلا رسید و چین تایپه هم دیگر مدال برنز را کسب کرد.

در وزن 76+ کیلوگرم جوانان، مجید نیکو همت در گام نخست و در هانتی نتیجه را به ژاپن واگذار کرد و با راهیابی این کاراته کای ژاپنی نیکو همت نیز به رپه شارژ رفت و با غلبه بر سریلانکا و قزاقستان مدال برنز را به گردن آویخت.

ژاپن در فینال هم از سد میزبان گذشت تا با طلای این وزن در مجموع جوانان به 4 مدال طلا دست یابد، عربستان هم مدال برنز کسب کرد.

در کاتا انفرادی زیر 21 سال هر دو نماینده کشورمان با باخت مقابل حریفان خود حذف شدند.

امیر بهادر تدین مقابل مالزی تن به شکست داد و مالزی هم در گام بعد مغلوب ژاپن شد تا تدین از ادامه مسابقات بازماند.

ژاپن نماینده اندونزی را هم در فینال مغلوب کرد و به مدال طلا رسید، مالزی و ماکائو هم برنزی شدند.

آرزو نعمتی پور دیگر نماینده کاتا زیر 21 سال کشورمان با برتری مقابل هنگ کنگ و باخت مقابل ژاپن به جدول رپه شارژ راه یافت اما در این جدول به مصاف میزبان رفت و با شکست مقابل وی از دستیابی به مدال بازماند.

ژاپن به مدال طلا رسید، تایلند مدال نقره گرفت و چین تایپه و اندونزی هم در این رده به مدال برنز رسیدند.


مدال برنز کاتای تیمی بدون مبارزه

کاتا تیمی نوجوانان و جوانان بدون رپه شارژ و با یک برد به مدال برنز رسیدند.

كاتاي تيمی دختران با تركيب آرزو لونجی، ستاره خاكپور، و محدثه نائجی در گام نخست مقابل چین تایپه به برتری رسیدند اما در بازی دوم مقابل میزبان نتیجه را واگذار کردند تا اندونزی به فینال راه یابد و با توجه به اینکه در این سمت جدول همین سه تیم حضور داشتند کاتا تیمی کشورمان بدون مسابقه در جدول رپه شارژ به مدال برنز رسیدند!

در این رده به جز سریلانکا و چین تایپه کلیه تیم های حاضر به مدال رسیدند!

اندونزی، مالزی ایران و ویتنام به ترتیب رده های اول تا سوم این رده را به خود اختصاص دادند.

كاتای تيمی پسران با تركيب محمد جواد شريفيان، بهنام براتی و دانيال نواب صفوی با مربیگری فرزند سرپرست دبیری فدراسیون نیز همچون کاتای تیمی دختران  با یک برد مقابل سریلانکا و یک باخت مقابل میزبان و راهیابی اندونزی به فینال با توجه به اینکه در این سمت جدول هم همین سه تیم حضور داشت ، بدون حضور در جدول شانس مجدد با 1 بر و یک باخت از دو بازی به برنز رسیدند!

اندونزی، مالزی ایران و عربستان به ترتیب اول تا سوم شدند. در این رده هم از میان شرکت کنندگان تنها دو تیم هند و سریلانکا به مدال دست نیافتند.

وزن 75- کیلوگرم زیر 21 سال مردان:

آرش علی نژاد با پیروزی مقابل ژاپن و سریلانکا و اندونزی به فینال راه یافت علی نژاد در فینال کاراته کای چین را نیز مغلوب کرد و به مدال طلا رسید. ژاپن و عراق در این وزن مدال برنز را کسب کردند.
 
وزن 84- کیلوگرم زیر 21 سال مردان:

محمد رضا گیلان پور با پیروزی مقابل هند و قزاقستان به فینال راه یافت و در فینال با شکست عربستان به طلا رسید.

دو مدال برنز این وزن هم به کاراته کاهایی از قزاقستان و ژاپن رسید.

وزن 84+ کیلوگرم زیر 21 سال مردان:

مهدی قراری زاده با پیروزی مقابل تایلند مقابل حمدی طارق قهرمان جهان در این وزن از عربستان متوقف شد. این کاراته کای عربستانی در مسابقات جهانی اتریش نیز انیس ارکان قهرمان جهان را شکست داده بود. در رپه شارژ قراری زاده با غلبه بر چین به برنز رسید.

حمدی طارق طلا این وزن را به نام خود زد و قزاقستان به مدال نقره رسید و نماینده میزبان هم به مدال برنز رسید.

پانزدهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی آسیا از پنجم آذرماه به میزبانی اندونزی آغاز شده و تا فردا هفتم آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار