کارگاه آموزشی انتقال نوزادان، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد حیدرزاده رییس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مساله انتقال نوزادان یکی از موضوعات مهم طب نوزادان است، گفت: در چند دهه گذشته برای اینکه بقای نوزادان افزایش پیدا کند، به این موضوع اهمیت بیشتری داده شده است.
حیدرزاده افزود: بیشتر استاندارها به انتقال داخل رحمی و پیش از تولد مربوط می ‌شود، اما زمان‌ هایی هم وجود دارد که ممکن است نوزاد در مکانی به دنیا بیاید که تجهیزات ویژه برای مراقبت استاندارد وجود نداشته باشد و مجبور به انتقال نوزاد باشیم.

انتقال دوسویه نوزادان خدمتی ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز + تصاویرو

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مانند سایر نقاط کشور، اقداماتی در این موضوع انتقال دوسویه نوزاد شیراز انجام شده که اقدامات ارزشمندی است و  در سایر نقاط کشور اجرا نمی ‌شود.
سرپرست مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در بحث انتقال نوزادان سعی شده است فعالیت ‌های خوب و مناسبی انجام شود، در حال حاضر در 6 شهرستان قطب، آمبولانس ‌هایی با تجهیزات پیشرفته مستقر شده‌اند و کارکنان در این زمینه آموزش دیده ‌اند.

انتقال دوسویه نوزادان خدمتی ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز + تصاویر

سید ابوالفضل هاشمی‌اصل افزود: یک دستگاه آمبولانس به عنوان NICU سیار، کار انتقال نوزادان بین بیمارستان‌ های شیراز را مدیریت می‌کند و این اقدامات باعث شده است که آمار خوبی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشته باشیم.

انتقال دوسویه نوزادان خدمتی ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز + تصاویر

این کارگاه آموزشی با حضور 200 پزشک متخصص اطفال، پرستاران بخش ‌های ویژه نوزادان، مدیران بیمارستانی، اعضای هیئت علمی، مدیر و استادان فعال گروه اطفال و نوزادان و مهمانانی از وزارت بهداشت، در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.