100راهدار و 63 دستگاه انواع ماشین آلات زمستانی، برای مقابله با یخبندان و برف در راهداری سمنان مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیر کل راه و ترابری استان سمنان گفت : برای مقابله با عوامل جوی فصل زمستان و آسان سازی عبور و مرور محورهای مواصلاتی استان سمنان، تمام امکانات و نیروها آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
سید عبدالمجید نژادصفوی افزود: طرح ویژه زمستانی در 17 راهدارخانه محورهای مواصلاتی استان سمنان با تجهیز وسایل گرمایشی و امکانات برای اسکان ضروری مسافران گرفتار در برف و بوران، در نظر گرفته شده است.
وی، یکی دیگر از اماکن برای اسکان ضروری مسافران را نمازخانه های اداره های راه و ترابری در شهرستانها عنوان و خاطرنشان کرد: مردم از مسافرت های غیرضروری در مواقع برف و بوران خودداری کنند و قبل از سفر، از وضعیت جوی شهر مقصد و مسیر خود اطلاع کافی داشته باشند.
نژادصفوی با بیان اینکه بیشتر محورهای مواصلاتی کوهستانی استان سمنان برف گیر هستند، افزود: محورهای شاهرود- آزادشهر، شاهرود-توسکستان، شهمیرزاد- فولامحله- کیاسر، کالپوش و محور دیباج-گلوگاه، در زمان جو ناپایدار و برف و بوران، دچار مشکل و گاه مسدود می شوند.
وی اظهار : در چند روز گذشته که برف و بوران و سرمای شدید بر قسمت شرق استان سمنان حاکم بود، به غیر از جاده شاهرود- توسکستان که یکی از محورهای مواصلاتی استان‌های سمنان و گلستان است، در تمام محورهای استان سمنان تردد وسایل نقلیه جریان داشت و عوامل راهداری نیز در مکان های تعیین شده استقرار داشتند.
وی به استقرار بیش از 10 خودروی سیار برای تعمیر خودروها در محورهای استان سمنان اشاره کرد و گفت: خودروهای سیار وظیفه دارند نقص فنی خودروهای عبوری و در جاده مانده را در صورت امکان برطرف کنند و یا آن خودروها را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه انتقال دهند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.