سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: مواضع ترامپ نسبت به منطقه غرب آسیا با کلینتون متفاوت است.

"حمید رضا آصفی" سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اینکه آیا انتخاب ترامپ تاثیری در سیاست خارجی آمریکا دارد عنوان داشت: ترامپ شخصیت  غیرقابل پیش بینی دارد و مواضعش متغیر است؛ به صورت اجمالی اگر مواضع ترامپ را با مواضع کلینتون و اوباما مقایسه کنیم متفاوت است.

وی افزود: اگر مواضعی که ترامپ قبل از انتخابات اعلام کرده و به آن پایبند باشد فرق می کند ولی اگر در محاصره مشاورین قرار گیرد و زیر نفوذ لابی صهیونیستی و سعودی ها اعلام نظر کند این چیزی است که زمان نشان می دهد و من فکر می کنم با توجه به شخصیت ترامپ که مواضع متفاوتی دارد قضاوت در این مورد زود است ولی مواضع ترامپ نسبت به منطقه با کلینتون متفاوت خواهد بود.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه با اشاره به گمانه زنی های انتخاب وزرای کابینه ترامپ ادامه داد: گزینه های مطرح شده ضد ایرانی بودند ولی از یک طرف ایران را در جنگ هشت ساله تجربه کردند و در این آزمایش‌ها سربلند بیرون آمده است.

وی افزود: مواضعی که این گزینه ها نسبت به ایران دارند با زمانی که مسئولیتی در کابینه ترامپ دارند ضرورتا یکی نیست. باید صبر کرد و دید چه کسانی در کابینه ترامپ قرار می گیرند. رامنی نسبت به بولتن و جولیانی منعطف تر و معتدل تر است؛ اگر چه رامنی مواضع خوبی نسبت به ایران ندارد، این نشان می دهد ترامپ علاوه بر آنهایی که به او وفادار بودند و جز تیم تبلیغاتی‌اش بودند نیم نگاهی به افراد بیرون هم دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار