مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: امسال از آغاز سال تحصیلی جدید تا اواخر آبان‌ماه بیش از 9 هزار دانش‌آموز از نواحی 19گانه استان اردبیل به مناطق شمالغرب کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ایرج نقی‌پور افزود: از آغاز سال تحصیلی جدید و از مرحله اول اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور در دو مرحله و دو بخش، دانش‌آموزان دختر و پسر از دوره دوم متوسطه به مناطق شمال‌غرب کشور اعزام شدند.

وی از اعزام 4 هزار و 724 نفر دانش‌آموز دختر و 4 هزار و 882 نفر دانش‌آموز پسر به ترتیب در مهر‌ماه و آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: تعداد کاروان‌های اعزامی دانش‌آموزان پسر 19 کاروان در قالب 90 دستگاه اتوبوس و دانش‌آموزان دختر 18 کاروان در قالب 89 دستگاه اتوبوس در طی 2 ماه به مناطق شمال‌غرب کشور از مناطق مختلف استان اردبیل انجام شد.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل سهمیه اعزام دانش‌آموزان استان اردبیل را در سال 95 به مناطق عملیاتی شمال‌غرب و جنوب کشور 13 هزار و 702 نفر اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان در دو مرحله به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند که در این دوره با اعزام 9 هزار و 509 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور به کار خود خاتمه داده و مرحله دوم نیز از بهمن‌ماه سال‌جاری با عزام دانش‌‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور ادامه دارد.

نقی‌پور با اشاره به اینکه اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور با همکاری آموزش و پرورش و سپاه استان تحت‌عنوان قرارگاه راهیان نور امام حسن عسگری(ع) انجام شد، افزود: در طول اردوهای راهیان نور، دانش‌آموزان با حضور در مناطق عملیاتی شمال‌غرب به مدت دو روز از نزدیک با آثار دفاع مقدس و شهدا در این مناطق آشنا شدند.

وی افزود: دانش‌آموزان با حضور در این اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از مناطق مزار شهدای آذربایجان غربی، یادمان شهیدان باکری، نمایش میدانی علمداران، یادمان شهید بروجردی و در زیارت قبور شهدای گمنام در تپه شهدای تمرچین منطقه پیرانشهر حضور یافته و با زیارت و قرائت فاتحه نثار ارواح این شهدای جنگ تحمیلی، از این مناطق بازدید کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.