ژنرال "قمر جاوید باجوا" به عنوان فرمانده جدید ارتش پاکستان انتخاب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی‌بی‌سی؛ دفتر نخست‌وزیری پاکستان اعلام کرد "قمر جاوید باجوا" به عنوان فرمانده جدید ارتش این کشور انتخاب شده است.

با صدور حکمی از سوی "نواز شریف"، نخست وزیر پاکستان، باجوا جایگزین ژنرال "راحیل شریف"، فرمانده کنونی ارتش این کشور، می‌شود. راحیل شریف 29 نوامبر (9 آذر) بازنشسته خواهد شد.

ریاست ستاد نیروی زمینی ارتش پاکستان که در عمل به عنوان فرمانده ارتش معرفی می‌شود، یکی از پرنفوذترین و قدرتمندترین مقام‌ها ‌در پاکستان است.

باجوا در بخش آموزش و ارزیابی یک مقر نظامی در راولپندی مشغول به کار است و سوابق متعددی در سطوح نظامی مختلف پاکستان دارد. ژنرال جاوید همچنین فرمانده سپاه دهم پاکستان نیز هست که بزرگ‌ترین یگان مسئول امنیت خط مرزی غیر رسمی پاکستان با هند در منطقه کشمیر به حساب می‌آید.

ژنرال راحیل شریف در آستانه بازنشستگی، بازدیدهای خداحافظی خود را آغاز کرده است. او از حدود سه سال پیش و بعد از انتقال قدرت در پاکستان به فرماندهی ارتش رسید. وی در طول مدت فرماندهی ارتش در میان مردم عادی از محبوبیت بالایی برخوردار بود و بسیاری از پاکستانی‌ها ژنرال شریف را به عنوان دیواری دربرابر جرائم، فساد و خشونت‌های شبه نظامیان می‌دانند. همچنین وی توانسته حوزه نظامی را در این کشور تقویت کند.

ژنرال "زبیر حیات" نیز از سوی نخست‌وزیر پاکستان به عنوان رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح معرفی شده و هم‌زمان با ژنرال جاوید کار خود را آغاز خواهد کرد.

با این انتصاب‌ها درجه نظامی هر دو فرمانده به ژنرال چهارستاره ارتقا خواهد یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار