از ابتدای سال جاری تاکنون شهرستان آران و بیدگل 63 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: از این میزان صادرات غیر نفتی بیش از 37 میلیون دلار از گمرک شهرستان کاشان به سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی صادر شده و مابقی آن توسط گمرکات سایر استان ها صادرشده است.
حسین حاجی زاده با اشاره به سهم بالای صادرات غیر نفتی شهرستان آران و بیدگل گفت: امسال فقط 7 و نیم میلیون تن فرش و منسوجات و انواع میلگرد از این شهرستان به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی افزود: با وجود اهمیت موضوع صادرات غیر نفتی چند سالی است که مشکلاتی در سر راه تولید بیشتر محصولات صادراتی در آران و بیدگل وجود دارد که تا حدی مانع تولید و در نتیجه صادرات بیشتر می شود.

حاجی زاده وی رقم های بالای مالیات بر ارزش افزوده و اسناد مالکیت واحدهای صنعتی آران و بیدگل را از جمله مهمترین این مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت حل این مشکلات تولید و در نتیجه صادرات می تواند افزایش مناسبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون 600 واحد فعال صنعتی در آران و بیدگل مشغول به فعالیت است که علاوه بر تولید محصول با ارزش فرش و فولاد در اشتغال جوانان شهرستان نیز موثر بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل نقش این شهرستان در معرفی تولید کنندگان برتر استانی و ملی را برجسته خواند و افزود: امسال یک صادر کننده ملی و چهار صادرکننده استانی از این شهرستان انتخاب شدند.


گفتنی است آران و بیدگل سالانه با تولید 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی قطب تولید این محصول در کشور است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.