نشریه فورچون با اشاره به سرمایه‌گذاری رئیس جمهور منتخب آمریکا در خط لوله جنجالی داکوتا، از افزایش نگرانی‌ها از تضاد احتمالی منافع وی به عنوان رئیس جمهور و سرمایه‌دار خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نوشته نشریه فورچون، پس از آنکه مشخص شد دونالد ترامپ، پیروز انتخابات آمریکا در شرکت «داکوتا اکسس» که مسئول اجرای طرح خط لوله داکوتا اکسس است، سهام دارد، مخالفان این طرح هشدار دادند سرمایه‌گذاری‌های ترامپ ممکن است هر گونه تصمیم‌گیری وی درباره این طرح سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری را به عنوان رئیس جمهور تحت تاثیر قرار دهد. 

این مجله اقتصادی مستقر در نیویورک نوشت: نگرانی‌ها درباره تضاد احتمالی منافع ترامپ (به عنوان رئیس جمهور و یک سهامدار) در حالی بروز کرده است که هر روز اعتراضاتی در امتداد مسیر خط لوله مزبور -که احداث آن به تعویق افتاده است- برپا می‌شود. مناقشه بر سر مسیر احداث خط لوله هفته‌های اخیر تشدید شده است و شمار معترضانی که از ماه اوت تاکنون در این خصوص دستگیر شده‌اند به ۵۲۸ نفر رسیده است. در درگیری اخیر نزدیک محل اصلی اعتراضات در داکوتای شمالی، یک پلیس و چند معترض زخمی شدند. 

تازه‌ترین فرم‌های مربوط به تحقیقات فدرال درباره سوابق ترامپ که مربوط به ماه مه است، نشان می‌دهد وی بخشی از سهام شرکت «انرژی ترانسفر پارتنرز» را که ارزش آن بین ۱۵ تا ۵۰ هزار دلار است، در اختیار دارد. 

داکوتا اکسس که مسئول اجرای طرح احداث خط لوله است، شرکت تابعه «انرژی ترانسفر پارتنرز» است. 

ترامپ در شرکت «فیلیپس ۶۶» - که یک چهارم سهام داکوتا اکسس را در اختیار دارد- سهام دارد. ارزش این سهام بین صد هزار تا ۲۵۰ هزار دلار است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار