نخستين جشنواره ملي عكس در راه مدرسه باعنوان" من،مدرسه،دوچرخه در اصفهان برگزار مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدير كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان با اشاره به سابقه مردم شهر اصفهان در استفاده از دوچرخه گفت : شهر اصفهان از ديرباز مهد دوچرخه سواران بوده است ونخستين جرقه هاي تجلي دوچرخه سواري در شهر اصفهان به سال ۱۳۰۸ خورشيدي بر مي گردد.

حميدظهرابي به شرايط مناسب شهر اصفهان براي دوچرخه سواري اشاره كرد و افزود: اصفهان شهري است مسطح به همين خاطر براي دوچرخه سواري مناسب است،خيابان هاي پردرخت و حاشيه زيباي زاينده رود و از سوي ديگر كوچه باغ هاي تنگ و باريك در بافت سنتي شهرشرايط مناسبي را براي دوچرخه سواري فراهم مي كند.

وي اظهاركرد: همچنين به علت صنعتي بودن شهر و رفت و آمد كارگرها با دوچرخه، اين وسيله از قديم الايام، بسيار مورد توجه بوده است و برگزاري مسابقات دوچرخه سواري نيز در شهر اصفهان سابقه اي بس طولاني دارد كه از زمان شكل گيري تربيت بدني در دهه ۲۰ خورشيدي هر ساله، اين شهر برگزاركننده مسابقات دانش آموزي و مردمي دوچرخه سواري بوده است.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت: رشد روزافزون دوچرخه سواران در اين شهر تا قبل از پيدايش موتورسيكلت در دهه ۴۰ خورشيدي؛ "وسيله اي كه قدرت و سرعتي ده چندان نسبت به دوچرخه داشت" ادامه يافت تااينكه با افزايش جمعيت و رشد استفاده از وسايل نقليه موتوري و افزايش ترافيك شهري اين روزها استفاده از دوچرخه رو به كاهش رفت.

ظهرابی گفت: تغيير در فرهنگ و اصلاح الگوهاي زندگي مصرف گراي كنوني يكي اززير بنايي ترين و موثرترين اقدامات برای كاهش آلودگي كلان شهر اصفهان است كه شهرداري اصفهان به عنوان موثرترين عضو كارگروه كاهش آلودگي هوا با جديت تمام در قالب برنامه اي بسيار جامع نگر اجراي آن را برعهده گرفته است.

وي با اشاره به پويش سه شنبه هاي بدون خودرو افزود: حمايت شهرداري اصفهان از پويش مردمي " سه شنبه هاي بدون خودرو" و مطرح شدن اين شهر به عنوان پيشتاز ملي در پياده سازي اين طرح گامي مهم در راستاي بازگشت سنت بومي ديرينه اين ديار و فرهنگ سازي در جهت كاهش استفاده از حامل هاي انرژي است .

مدير كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان اظهار امیدواری كرد: ميزباني اصفهان در جشنواره عكس "من، مدرسه و دوچرخه" بتواند همسو با پويش سه شنبه هاي بدون خودرو، دوچرخه را به عنوان انتخاب برتر شهروندان و به ويژه دانش آموزان اصفهاني،جايگزين وسايل نقليه موتوري سازد.

ظهرابی گفت: اين جشنواره به صورت ملي و در دوبخش مردمي و دانش آموزي برگزار مي شود و علاقه مندان مي توانند با ارسال آثار خود از طريق پايگاه اطلاع رساني اداره كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان و معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان تا ۱۲ آذر ماه جاري در اين جشنواره شركت کنند .


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار