نفت ارزان شد/ افزایش بهای جهانی طلا

بهای جهانی نفت به دلیل ابهامات درباره نشست آتی اعضای اوپک، کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت پس از ابهامات درباره تصمیم اعضای صادر کننده نفت خام (اوپک) برای کاهش عرضه در جلسه روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با 25 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 47 دلار و 99 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با کاهش 23 سنتی (0.5 درصدی)، به 46 دلار و 85 سنت رسید. 

کشورهای عضو اوپک روز چهارشنبه به صورت رسمی در وین گردهم می‌آیند و درباره برنامه خود برای کاهش عرضه نفت تصمیم‌گیری خواهند کرد. از سال 2014 میلادی به دلیل عرضه بیش از حد نفت به بازار جهانی، بهای جهانی نفت به نصف کاهش یافته است. یک روز پیش از برگزاری نشست اوپک، به دلیل نبود قطعیت درباره تصمیم‌گیری این گروه برای کاهش تولید نفت، بهای جهانی نفت دارای نوسان است. 

از سوی دیگر، بازار فلزات گرانبها شاهد افزایش ارزش طلا بود. پس از کاهش ارزش برابری دلار در برابر ارزهای دیگر، بهای هر اونس طلا در بازار آسیا برای تحویل در ماه دسامبر شاهد رشد 0.1 درصدی بود و به 1192 دلار رسید. هر اونس نقره نیز با 0.29 درصد افزایش، 16 دلار و 72 سنت داد و ستد شد. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار