اصفهان؛

احیای تالاب گاوخونی در دستور کار نمایندگان استان

خشک شدن تالاب گاوخونی باعث شده تا با وزش باد، گرد و غبارهای سمی تولید و به اطراف پراکنده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی دیشب در نشست خبری  اظهار کرد: حمایت‌های لازم برای ایجاد شرایط شمول قانون حمایت مشاغل سخت و زیان‌آور برای رانندگان در کمیسیون مربوطه انجام شد.

سمیه محمودی ادامه داد: با توجه به وجود تعداد زیادی از رانندگان در شهرضا و تأسیس یکی از نخستین تعاونی‌های صنفی رانندگان در این شهرستان، امید است با طرح و تصویب این طرح در  صحن علنی مجلس شورای اسلامی گام مؤثری در راستای ارائه خدمات مناسب‌تر ازجمله بازنشستگی پیش از موعد رانندگان، برداشته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد زیاد بیمه‌شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در شهرستان شهرضا، بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای ارتقاء درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان به بیمارستان تخصصی انجام شد که این اقدام، زمینه جذب امکانات و توسعه خدمات رفاهی را فراهم می‌کند.

محمودی بابیان این مطلب که 80 درصد از مدیران شهرستان باید تغییر کنند، تصریح کرد: هر مدیر پس از چند سال خدمت در این سمت باید جای خود را با فرد دیگری که دارای ایده‌های جدیدتری است عوض کند، البته نوع تفکر در این زمینه متفاوت است.

وی با ابراز تأسف از نبود نظام تشویق و تنبیه در ساختار مدیریتی کشور، اذعان کرد: متأسفانه این مسئله باعث عدم کارآیی برخی از مدیران شده است.

عضو فراکسیون کار و اشتغال مجلس شورای اسلامی از استیضاح سه وزیر دولت از جمله وزیر راه و شهرسازی در روزهای آینده خبر داد و افزود: از جمله علت‌هایی که بنده به عنوان نماینده مردم شهرضا طرح استیضاح این وزیر را امضا کردم این بود که شرکت ریف شهرضا مبلغ 62 میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی طلبکار بوده و متأسفانه به دلیل عدم پرداخت این بدهی از سوی این وزارتخانه، این شرکت مجبور به اخراج 400 نفر از کارگران خود شده، این در حالی است که در شهرک صنعتی شهرضا کارخانه واگن سازی نیز وجود دارد و واردات این کالا توسط این وزارتخانه به تهدیدی جدی برای بیکاری تعداد زیادی از کارگران صنعتی تبدیل شده است.

محمودی اذعان کرد: در حالی که شرکت ذوب‌آهن اصفهان اقدام به تولید ریل راه‌آهن کرده، واردات این کالا از خارج از کشور نیز سبب بدون استفاده ماندن محصول این کارخانه شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه توزیع امکانات در کشور عادلانه نیست این در حالی است که امکانات ملی باید بر اساس وسعت و جمعیت و موقعیت هر شهرستان انجام شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: خشک شدن تالاب گاوخونی باعث شده تا با هر مرحله وزش باد، گرد و غبارهای سمی تولید و به اطراف پراکنده شود به همین منظور باید برای احیای این تالاب اقدامات لازم انجام شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار