معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اعلام کرد : دانش‌بنیان بودن از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حشمت‌الله عسگری گفت : مردمی بودن، دانش بنیان، برون گرا و درون زا، مبتنی بر عدالت از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود : ارزیابی اقتصاد مقاومتی و تحقق آن مبتنی بر اجزایی است که در خود مفاد اقتصاد مقاومتی آمده که شامل مردمی بودن، دانش بنیان بودن، برون گرا و مبتنی بر عدالت بودن است.
 
وی ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سه سطح هدف‌گذاری صورت گرفته که یک سطح 42 آیتم و امتیاز دارد، سطح دو 46 امتیاز دارد و سطح سه دارای 12 امتیاز است، در سطح سوم آن وضعیت کلان استان ایلام که متولی آن سازمان مدیریت است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
این مسؤول اضافه کرد: سازمان مدیریت طرح‌های اقتصاد مقاوتی را در راستای رشد اقتصادی و بهره‌وری موضوعات، توزیع درآمدزایی و ... را ارزیابی می‌کند، در سطح دوم 46 امتیاز دارد که آیتم‌هایی از جمله توسعه صادرات غیرنفتی استان که دارای 7 امتیاز است، ارزیابی می‌شود که در این راستا جذب سرمایه‌گذار خارجی، مبارزه با قاچاق و کالا، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مدنظر بوده که در آیتم آخر یعنی شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ها نقش دارند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: گزارش مشارکت‌های مردم به مردمی بودن اقتصاد کمک می‌کند که در حوزه روستایی و شهرداری و نیز در حوزه اجتماعی نقش اساسی دارند.
 
عسگری تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری که بخش درون‌زایی نقش دارد، خود حوزه معاونت اقتصادی استانداری با همکاری دستگاه‌های تابعه این کار را اجرایی می‌کند و در بخش اول که دارای 42 امتیاز است، بخشی از آن مربوط به ساختار مدیریتی و طرح‌های عمرانی است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: واگذاری طرح‌هایی که اکنون در حال بهره‌برداری هستند نیز دارای امتیاز بالایی است که 10 امتیاز آن مربوط به این بخش تعلق می‌گیرد که در طرح رونق‌بخشی که دبیر اجرایی آن مدیریت صنعت معدن تجارت استان ایلام است، باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.