افزایش مصرف غذاهای چرب و آماده ، نداشتن فعالیت های بدنی و گسترش زندگی ماشینی ، بیماری‌های مختلفی به همراه آورده است.درگیری کبد یا جگر ، از جمله مضرات مصرف مواد غذایی نامناسب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، یکی از پزشکان متخصص بیماریهای داخلی در مهاباد میگوید : وظیفه کبد یا جگر ، بررسی هر غذایی که می‌خوریم و یا هر نوشیدنی که می‌نوشیم برای تصفیه مواد خطرناک در بدن ، است و اگر میزان زیادی ، چربی در کبد وجود داشته باشد ، این فرآیند دچار مشکل می شود.

دکتر میرکی افزود : وجود چربی در کبد طبیعی است ولی زمانی که این میزان افزایش یابد ، عارضه ای به نام کبد چرب به وجود می آید.

این پزشک متخصص اضافه کرد : شایع ترین علت کبد چرب ، چاقی و کم تحرکی ، همچنین دیابت و مصرف بعضی داروهاست ، در بعضی موارد هم چربی کبد در بارداری به وجود می آید.

یکی از بیماران هم که مبتلا به عارضه چربی کبد است ، گفت : این چربی باعث شده احساس ضعف ، بی طاقتی و سردرد داشته باشد و به توصیه پزشک ، باید از مصرف غذاهای سرخ کرده و چرب پرهیز کند.

به گفته پزشکان متخصص ، چربی کبد درمان دارویی قطعی ندارد ولی تغییر در شیوه ی زندگی درمان اصلی و پیشگیرانه ی این بیماریست.

استفاده از غذاهای آماده و حاضری ، مصرف سیگار و الکل ، روغن و غذاهای سرخ کرده و نداشتن تحرک ، از مهمترین دلایل آسیب به کبد هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کبد ، چرب ، بیماری ، شایع ، درجهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.