نیروهای عراقی در چهل و چهارمین روز عملیات آزادسازی موصل، به پیشروی‌های خود به سمت مرکز شهر ادامه دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شبکه خبری المیادین، عملیات آزادسازی موصل در محور غربی همچنان ادامه دارد و نیروهای بسیج مردمی در پنجمین مرحله عملیات، از دو محور به پیشروی خود ادامه دادند.

 محور اول از شمال منطقه آغاز شده و به سمت مرکز ادامه دارد که در جریان آن بر روستای "سلام" مسلط شدند و در محور دوم که از جنوب شرق آغاز می‌شود نیروهای بسیج مردمی بر روستاهای "ترکمانیه جنوبی، امفیلکه جنوبی و ترکمانیه شمالی" مسلط شدند.

 در جریان درگیری‌های نیروهای بسیج مردمی و تروریست های داعش، دستکم 31 تروریست در روستای "شاریا" به هلاکت رسیدند. همچنین این نیروها با هجوم تروریست‌های داعش به روستای "شریعه‌الجنوبیه" در غرب تلعفر مقابله کردند.

در محورهای شمالی و جنوبی عملیات موصل پیشروی صورت نگرفته است و نیروهای پلیس فدرال عراق به دنبال تفتیش غارها و بلندی‌های موجود در محور جنوبی برای دستگیری عناصر فراری داعش از شوره و حمام العلیل هستند.

در محور شرقی عملیات موصل نیز پیشروی نیروهای لشکر نهم زرهی با همکاری گردان سوم لشکر اول همچنان ادامه دارد و این نیروها بر روستاهای قصر و عکیدات در جنوب شرق مسلط شدند و برای آزادسازی دشت نینوا به صورت کامل تلاش می‌کنند.

موضع میدانی نیروهای لشکر نهم در محله های جنوب شرقی تغییر چندانی نداشته است و عملیات آزادسازی محله‌های "وحده، فلسطین، میثاق، سومر و دومیز" در ساحل چپ همچنان ادامه دارد. نیروهای عراقی همزمان نیز به دنبال سیطره بر محله های "معلمین، شیماء، سلام، انتصار، جدیده المفتی و یونس السبعاوی" هستند.

 در دو محور شرقی و شمال شرقی نیز نیروهای مبارزه با تروریسم به صورت کامل بر محله‌های "مصارف و قاهره" مسلط شدند و عملیات ایمن‌سازی و پاکسازی این مناطق را آغاز کردند و از مجموع 56 محله تاکنون توانسته اند بر 23 محله مسلط شوند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: ارتش عراق حملات هوایی دقیقی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در محله"جزائر" در مرکز شهر موصل داشته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار