درخواست نامزد حزب سبز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای بازشماری دستی آرای ایالت ویسکانسین، از سوی مقامات این ایالت رد شد.

درخواست جیل استاین برای شمارش دستی آرای ایالت ویسکانسین پذیرفته نشدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو‌اس‌ای تودی، مقامات ایالت «ویسکانسین» درخواست «جیل استاین»، نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، برای بازشماری دستی آرای این ایالت، را نپذیرفتند.  

استاین خواستار بازشماری دستی آرا در 3 ایالت کلیدی ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان است که کمک بزرگی به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کردند. وی هفته گذشته درخواست بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین را رسما تقدیم هیات انتخاباتی این ایالت کرد.

ترامپ در واکنش به بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین گفت: «به جای به چالش کشیدن نتایج انتخابات باید به آن احترام گذاشت.» تیم انتقال قدرت ترامپ با انتشار بیانیه ای اقدام جیل استاین برای بازشماری آرا را محکوم و با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی اظهار کرد: «او به دنبال پر کردن جیب خودش است. انتخابات تمام شده است و مردم رأی خود را اعلام کرده‌اند.» 

ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از درخواست استاین برای بازشماری آرا در سه ایالت مزبور حمایت کرده است. این در حالی است که مسئولان ایالت میشیگان رسما اعلام کردند ترامپ با پیروزی در این ایالت 16 رای الکترال دیگر را به 290 رای بدست آمده قبلی افزوده و مجموع آرا الکترال خود را به 306 افزایش داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار