تبریز؛

52 مورد موقوفات درشهرستان بستان آباد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستان آبادکل موقوفات منفعتی و غیر منفعتی را درشهرستان بستان آباد 52 مورد عنوان کرد و گفت:خوشبختانه رویکرد مردم در این شهرستان برای وقف رویکردی مثبت می باشد.

52 مورد موقوفات درشهرستان بستان آبادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت اسلام مهدوان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه شهرستان بستان آباد رتبه دوم استانی را در تشکیل پرونده و دریافت اسناد مالکیت برای وقوفات را دار می باشد گفت: 71 پروند امسال برای دریافت اسناد مالکیت تشکیل شده است.

وی کل موقوفات منفعتی و غیر منفعتی را درشهرستان بستان آباد 52 مورد عنوان کرد و افزود:خوشبختانه رویکرد مردم در این شهرستان برای وقف رویکردی مثبت می باشد.

مهدوان با بیان اینکه در این شهرستان 400 میلیون ریال اداره وقف از محل موقوفات در امور فرهنگی و مراسم مذهبی و عزاداری ها و مساجد شهرستان هزینه کرده است افزود:کمک و مساعدت مالی برای افراد نیازمند و همکاری با کمیته امداد و اداره بهزیستی شهرستان از دیگر برنامه های این اداره در سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه درآمد موقوفات با اصل و نیت واقف هزینه می شود گفت:برخی از در آمد موقوفات شهرستانی صرف رسیدگی به امور مساجد هزینه می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستان آباد با تشریح خدمات انجام گرفته شده در حوزه های معاونت فرهنگی ، معاونت حقوقی و ثبت و معاونت بهره وری و اقتصادی افزود:ما در اداره اوقاف شهرستان در خدمت واقفان بوده و تلاش می کنیم که با نیت واقف در امور وقفی حرکت کنیم.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی را از دیگر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستان آباد عنوان کرد و افزود:سی ونهمین دوره مسابقات قرآن دررشته های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل واذان با حضور ۸۰ شرکت کننده شامل۳۲ خواهر و ۴۰ برادر ۳۰ اردیبهشت ماه سال برگزار و نفرات برتر به مسابقات استانی معرفی شدند.

وی در پایان غبار روبی گلزار شهداء،دیدار با خانواده شهداء،دیدار با خانواده واقفان شهرستان ،برگزاری مراسم عزاداری در مناسبت های مختلف ،نشست با اصناف و کسبه شهرستان و برگزاری همایش و دیدار با اممام جمعه و فرماندار شهرستان را از برنامه های هفته وقف در این شهرستان عنوان کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.