به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حمیدرضا فلاح گفت : موضوع بازار اولین و بزرگ ترین مشکل نظام نوآوری درکشوراست ؛ ورود یک محصول فناورانه جدید به بازارهای داخلی در شرایط عادی با سختیهای بسیار زیادی همراه است ؛ حال اینکه رکود بازار نیز فشار را مضاعف کرده است .
فلاح با اشاره به موضوع اخذ گواهینامه سازمان ملی استاندارد و گواهینامه های مربوط به حوزه فناوری خاطرنشان کرد : سازمان ملی استاندارد می تواند در این مسیر قدمهای موثرتری را بردارد تا زمانی که شرکتهای دانش بنیان به فناوری ها ی جدید دست می یابند بتوانند به راحتی در داخل کشور نسبت به اخذ گواهینامه استاندارد و سایر گواهینامههای فنی مربوطه اقدام کنند.
او با اشاره به طراحی و ساخت تاور کرین یا جرثقیل برجی برای اولین بار در ایران خاطرنشان کرد : طراحی و ساخت این نوع جرثقیل حدود چهار سال با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان پس از کسب تجربه در بزرگترین مراکز صنعتی کشور از قبیل مناطق ویژه اقتصای عسلویه و ماهشهر و آشنایی با شرکتهای عظیم از قبیل توتال ، ال جی و زیمنس زمان برد.
مدیرعامل شرکت انتفاع صنعت پایا افزود : قابلیت نصب آسان برروی اسکلت ساختمان،استراکچرهای فلزی پالایشگاهها ، پتروشیمی ها و برجها و همچنین قابلیت استفاده در سالنهای کارخانجات ، بنادر با سیستم پرتابل و نیز آتش نشانی از جمله موارد کاربردهای جرثقیل راسی می باشد.