ساری؛

برداشت بیش از 8 هزار تن انار در بهشهر

8 هزار و 500 تن انار از باغ های بهشهر برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: با پایان برداشت انار از باغ های بهشهر، امسال 8 هزار و 500 تن انار از انارستان های مناطق مختلف این شهرستان برداشت شد.

وی افزود: در شهرستان بهشهر 950 هکتار انارستان وجود دارد و برنامه جهاد کشاورزی برای توسعه سالانه حدود 100 هکتار انارستان جدید است.

حقیقی گفت: با توجه به برگزاری جشنواره های مختلف در پارسال 300 هکتار به انارستان های بهشهر افزوده شده است و بر اساس برنامه ریزی تلاش می شود سالانه 100 هکتار انارستان جدید ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: به دلیل اینکه انار درختی مقاوم در برابر سرمازدگی است و در شرایط مختلف آب و هوایی کشت می شود، افزایش سطح کشت در اراضی این شهرستان با قوت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه کشت انار در مناطق مختلف شهرستان بهشهر و حتی در سطوح شیبدار و کوهستانی و حاشیه دریا در مناطق میانکاله، سابقه دیرینه ای دارد، گفت: بر همین اساس بیشتر انار بهشهر به صورت تازه خوری مصرف می شود.

حقیقی افزود: مازندران رتبه سوم تولید انار کشور را دارد و در این بین، شهرستان بهشهر رتبه اول در کشت انار استان مازندران را دارا است.

وی با اشاره به انارهای وحشی ترش در میانکاله بهشهر گفت: حدود 12 هزار هکتار اراضی میانکاله بهشهر در حاشیه دریای خزر و در منطقه حفاظت شده به انار ترش وحشی اختصاص دارد که سالانه حدود 5 هزار تن انار از این انارستان ها برداشت می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار