در پی مصوبه‌ای که ستاد اربعین کشور با کمیته حمل‌ونقل کشور داشت قرار شد تا از 20 آبان تا 5 آذرماه به نسبت دو برابر کرایه سه مرز از زائران هزینه دریافت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره حمل‌ونقل مسافرین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان  با اشاره به لزوم تأمین ناوگان مورد نیاز زائرین اربعین حسینی برای بازگشت به استان اظهار کرد: از روز 28 آبان ماه تا 5 آذر ماه طبق آماری که به دست ما رسیده است حدود هزار و 428 دستگاه اتوبوس به صورت یکسرخالی به مرزهای سه‌گانه، مهران، شلمچه و چزابه اعزام شده‌اند.

کیوان رحیمی در ادامه اضافه کرد: در این میان مرز مهران با 962 دستگاه اتوبوس بیشترین سهم و به ترتیب مرزهای چزابه و شلمچه با 293 و 173 دستگاه اتوبوس رتبه دوم و سوم را از لحاظ تعداد ناوگان اتوبوس از استان کسب کرده‌اند.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافرین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درباره تعداد زائرین بازگشتی در بازه زمانی 8 تا 5 آذرماه از مرزهای سه‌گانه ایران و عراق نیز گفت: اگر به طور میانگین ظرفیت هر دستگاه اتوبوس را 40 نفر در نظر بگیریم تاکنون حدود 57 هزار و 120 نفر با ناوگان عمومی مسافربری به استان مراجعه کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار اعلام شده تا 5 آذرماه است و هنوز اطلاعات مسافرین بازگشتی در روزهای 6 تا 9 آذرماه به آن اضافه نشده، تصریح کرد: در سال جاری بر عکس سال گذشته که به علت ترافیک جاده‌های منتهی به مرز دچار کبود اتوبوس بودیم با راه‌اندازی مسیری جداگانه برای ناوگان اتوبوس‌های مسافربری به ویژه در مرز مهران با مشکل کمبود اتوبوس مواجه نشدیم.

رحیمی در مقایسه‌ای درباره آمار زائرین استفاده کننده از اتوبوس‌های مسافربری برای عزیمت به مرز و بازگشت از آن را نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته به علت اینکه بازگشت زائران حسینی را در سه روز داشتیم با آمار روزانه بسیار بالاتر از امسال بود ولی با توجه به مدیریتی که در سال جدید اعمال شد توانستیم با بیشتر کردن بازه برگشت از سه روز به شش روز از ازدحام جمعیت کاهش دهیم؛ اما درمجموع تعداد مسافران کربلا در سال جاری نسبت به سال گذشته مقداری افزایش را به خود گرفته بود.

وی با بیان اینکه بسته ویژه تصویری برای مسافران اعزامی به کربلا در نظر گرفته شده عنوان کرد: در هنگام عزیمت مسافران به مرز یک سی دی به مدت زمان 2 ساعت که شامل موارد بهداشتی، درمانی، آداب پیاده‌روی، بقا متبرکه و...است در نظر گرفته شده بود و در طول مسیر برای مسافران پخش شد.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافرین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص هزینه مسافران کربلا حسینی نیز در سال جاری خاطرنشان کرد: در پی تصویبه ای که خردادماه ستاد اربعین کشور با کمیته حمل‌ونقل کشور داشت قرار شد تا از 20 آبان تا 5 آذرماه به نسبت دو برابر کرایه سه مرز از زائران هزینه دریافت کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: آن چیزی که در ناوگان مسافربری اصفهان شاهد بودیم به علت تعداد بالای اتوبوس‌ها جذب مسافر جنبه رقابتی پیدا کرده بود که بعضی از رانندگان از هزینه دو برابر کمتر از مسافران دریافت می‌کردند و آن‌ها به مقصد می‌رساندند.

رحیمی از اعزام سه کلاس مختلف از ناوگان اتوبوس‌های مسافربری استان برای خدمت رسانی به زائران خبر داد و گفت: خوشبختانه بالای 85 درصد ناوگان اعزامی اتوبوس‌های مسافربری اصفهان به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه زیر ده سال عمر داشتند که از بهترین نوع سیستم حمل‌ونقل در کشور به شمار می‌آمدند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.