ساری؛

مدیریت استانداری‌های سه استان شمالی بر کارخانجات فرآوری مرکبات

استانداری‌های سه استان شمالی باید تمام کارخانجات فرآوری مرکبات خسارت‎دیده را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی‎محد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی از باغات خسارت‎دیده مرکبات نکا گفت: براثر سرمای شدید هفته گذشته 25 تا 30 درصد مرکبات و کیوی استانهای شمالی از بین رفته است و در این شرایط، مرکبات دارای افت کیفیت باید به‌سرعت برداشت و فرآوری شوند.

وی افزود: دولت نیز مابه ‌التفاوت قیمتی که این واحدهای صنعتی از کشاورزان خریداری می کنند را با قیمت تضمینی محاسبه و به کشاورزان پرداخت کند.

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش تسهیلات سعی شد این اقدام از سوی بانک کشاورزی صورت بگیرد زیرا هم وثیقه آن راحت‌تر و هم برخورد آن بهتر است.

علی‎محد شاعری افزود: کمیسیون کشاورزی اکنون با جدیت در بخش مرکبات ورود پیدا کرده است و100 میلیارد یارانه مرکبات آماده کرد اما ناگهان با مشکل سرمازدگی درختان مرکبات (پرتقال و کیوی) مواجه شد.

وی گفت : همه گزارش‎های خسارت برای شخص رئیس جمهور، وزرات کشور و وزرات جهاد کشاورزی تهیه و ارسال می‌شود، کمیسیون کشاورزی نیز در حال رایزنی است و انشاالله با هماهنگی دولت بتوانیم این مشکلات را برطرف شود.

وی افزود: برآورد انجام شده این است که در کل استانهای مازندران، گلستان و گیلان چیزی حدود 25 تا 30 مرکبات و کیوی در باغات آن کاملا از بین رفته است و دولت باید حمایت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار