رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: سه جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری 18 میلیاردریال در شهرستان بوکان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حسن عبدی با اعلام این خبر اظهار داشت: این جواز ها با سرمایه‌گذاری 18 میلیاردریال در شهرستان بوکان انجام و برای 17 نفر زمینه اشتغال فراهم شد.

وی با اشاره به عملکرد ماه گذشته این اداره در ماه گذشته گفت: جلسات کارگروه ادغام و چابک سازی اتحادیه ها و نرخ گذاری کالا و خدمات در کمیسیون به تعداد 25 مورد انجام شد.

وی افزود: علاوه بر آن ضمن اخذ قیمت انواع کالاهای خوراکی و غیر خوراکی در گروه کالایی از بازار آزاد بوکان با مراجعه حضوری و بررسی های میدانی و ارسال به استان،به روز رسانی آمار و اطلاعات انبارها و سردخانه ها در سطح شهرستان و ثبت اعلام موجودی ها به صورت ماهانه در سامانه 124 انجام شد.

عبدی از پایش و نظارت بر صدور 92 فقره پروانه کسب صنفی تولیدی، فنی، خدماتی و توزیعی توسط اتحادیه های صنفی شهرستان بوکان در ماه گذشته خبر داد و گفت: از سوی دیگر نظارت بر عملکرد مدیران اجرایی اتحادیه ها و راهنمایی آنها در طی فرایند صدور پروانه کسب صورت گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اشاره به اهم اقدامات شهرستانی معاونت نظارت و بازرسی در مهر‌‌ماه سال 95 تصریح کرد: در این بازه زمانی 306 بازرسی صورت گرفته و 56 فقره پرونده تشکیل و 57تخلف به ارزش 137 میلیون 129 هزار و 200ریال کشف شد.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی 210 بازرسی از واحدهای آردونان صورت گرفته و26 فقره پرونده تشکیل و 28تخلف به ارزش 16 میلیون 952 هزار و 217ریال کشف شد

عبدی از صدور سه جواز تاسیس در بوکان خبر داد و گفت: این جواز تاسیس که با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد ریال انجام شده برای 17 نفر زمینه اشتغال فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: در ماه گذشته ضمن بررسی و پیگیری دستورالعمل های حمایتی و تامین سرمایه در گردش ابلاغی و اطلاع رسانی به واحدهای صنعتی، تشکل ها و اعضای کارگروه تسهیل، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی و طرح در کارگروه رفع موانع تولید بررسی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اشاره به بررسی و تایید درخواست های سوخت واحدهای صنعتی و معدنی به تعداد 82 فقره و معرفی به شرکت نفت شهرستان میاندوآب و بوکان درمهر ماه گفت: از سوی دیگر پایش و بازدید تخصصی از تعداد 82 واحد صنعتی شهرستان انجام شد.

به گفته عبدی، در این بازه زمانی بررسی و مطالعه سند توسعه صنعتی، معدن و تجارت شهرستان بوکان در سال گذشته و آماده کردن سند توسعه صنعتی، معدن و تجارت سال 1395 صورت گرفت.

وی با تشریح چالش های مربوط به بخش معدن در شهرستان افزود: در این زمینه سرعت ناکافی در تولید اطلاعات پایه زمین شناسی و عدم دسترسی عموم به آن، ضعف توانمندی های فنی مهندسی و ساخت در بخش اکتشاف و صنایع معدنی، وجود مشکلات و تعارضات حل نشده بین بخشی با حوزه منابع طبیعی و نیز وجود معارضین محلی و مشکلات ناشی از آن از جمله چالش های پیش رو محسوب می شود.

عبدی با اشاره به اقدامات بخش فرش این شهرستان اظهار داشت: در این زمینه ضمن پیگیری دریافت نرم افزار طراحی فرش دستباف برای متقاضیان و بازرسی مشترک به همراه تامین اجتماعی و اتحادیه فرش دستباف به تعداد 308 فقره، تعداد 82فقره کارت شناسایی تمدید شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.