اردبیل؛

کشت انواع محصولات کشاورزی در 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کوثر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کوثر به کشت انواع محصولات کشاورزی اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خیبر علی جلیلی افزود: حدود ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان کوثر به طور مستقیم و غیر مستقیم به امر کشاورزی مشغول هستند و این شهرستان به لحاظ جمعیت شاغل در بخش کشاورزی جایگاه نخست را در سطح استان از نظر درصد شاغلان جمعیت در عرصه کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: ۱۸۰ هزار واحد دامی، ۲۱۰ هزار قطعه طیور، ۱۲۵ هزار تن محصولات زراعی، ۲۲ هزار تن میوه سردرختی، ۱۵هزار تن تولیدات دامی با مجموع تولیدات کشاورزی ۱۶۲ هزارتن با ارزش ۲۱۴ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص دارد که ۵۰ درصد آن به خارج از شهرستان صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر استان اردبیل افزود: این شهرستان با متوسط کشت محصولات باغی و زراعی به مساحت ۳۶ هزار هکتار از مجموع ۵۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی سهم قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی دارد.

جلیلی از پتانسیل بالای کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل شرایط جوی و اقلیمی بهترین محصولات و میوه های سردرختی به لحاظ کیفیت و مرغوبیت بهترین میوه در کشور در این شهرستان تولید می شود.

وی مددکاران و تسهیل گران را به عنوان بازوی اجرایی و کارمندان غیر رسمی جهاد کشاورزی خواند و افزود: مددکاران به عنوان پل ارتباطی مناسب بین کشاورزان و اداره تلقی می شوند و با ارتباط مستمر مسایل و مشکلات زارعان را به جهاد کشاورزی انتقال می دهند تا در اسرع وقت نسبت به حل و فصل آن اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.