رشد 27 درصدی شهریه مدارس آموزش از راه دور، ضرورت اصلاح محتوای آموزش زیست‌فناوری به دانش‌آموزان و اولویت تربیت دانش آموزان باید بر پرورش از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رشد 27 درصدی شهریه مدارس آموزش از راه دور، ضرورت اصلاح محتوای آموزش زیست‌فناوری به دانش‌آموزان و اولویت تربیت دانش آموزان باید بر پرورش، ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در مدارس ایثارگران، برپایی نمایشگاه‌های ابتکارات دانشجو معلمان در پردیس های دانشگاه و روشن نبودن چشم انداز تغییر تقویم آموزشی از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته به شمار می رود.

رشد 27 درصدی شهریه مدارس آموزش از راه دور
گودرز شاهمرادی مدیرکل مدارس آموزش از راه دور درخصوص  شهریه این مدارس عنوان کرد: امسال رشد 27 درصدی شهریه را داشتیم و نرخ شهریه ثابت 56 هزار تومان درنظر گرفته شده است که برای افرادی که کمتر از 8 واحد درصدی دارند و برای نیمسال تابستانی نیز به نصف کاهش پیدا می کند. 

وی از بررسی تجمیع آیین نامه بزرگسالان، آموزش از راه دور و بزرگسالان خبر داد و اظهار داشت: اکنون 1365 مدرسه آموزش از راه دور داریم و ۱۸۷ هزار و ۱۷۷ دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

شاهمرادی اظهار داشت: چنانچه افرادی هنوز ثبت نام نکرده اند با طی کردن روند ثبت نام می توانند نسبت به آن اقدام کنند و در مواردی که مشکلات اقتصادی مانع از ورود بازماندگان از تحصیل شود، در مواردبسیاری موسسان مساعدت های لازم را انجام می دهند.

ضرورت اصلاح محتوای آموزش زیست‌فناوری به دانش‌آموزان
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص جشنواره زیست فناوری گفت: یکی از اقداماتی که باید در جهت رسیدن به اهداف توسعه ستاد زیست فناوری مورد توجه قرار گیرد این است که در مرحله نخست محصول را با برنامه ریزی دقیق کشت کنیم و بعد بتوانیم محصول نهایی را برداشت نماییم.

وی با تاکید اینکه باید زیرساختها اصلاح شود تا به این وسیله تحول جدی در این عرصه ایجاد شود، اضافه کرد: منظور از زیرساخت این است که ما سامانه‌ای را آماده کرده تا این سامانه به گونه ای باشد که هرفردی درصورت تمایل به آموزش  دانش‌آموزان از طرحهای این سامانه استفاده کند.

برپایی نمایشگاه‌های ابتکارات دانشجو معلمان در پردیس های دانشگاه
عباس قنبری معاون دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان در خصوص اقدامات در نظر گرفته شده برای گرامی داشت روز دانشجو اظهار داشت: دانشجو به عنوان عضوی فعال، پویا و با انگیزش شناخته می‌شود که در این راستا گرامی داشت روز دانشجو به منزله جایگاه ویژه این قشر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاد اندیشی برای دانشجویان به مناسبت 16 آذر در نظر گرفته شده، گفت: بر پایی نمایشگاههای کتاب، ابتکارات دانشجویی از دیگر برنامه‌های برای امسال در نظر گرفته شده است. 

ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در مدارس ایثارگران
محمد حسین کفراشی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هرساله تعداد ثبت نام کنندگان در این مدارس کاهش یافته  و از حد معمولی تعداد دانش آموزان کمتراست لذا مناطقی که مدارس ایثارگر دارند و به طور موازی با هم فعالیت می‌کنند، ادغام شده و تا ارائه خدمات بهتری به آن ها از لحاظ آموزشی فراهم شود.

وی با بیان اینکه تا کنون 292 مدرسه ایثارگر در سراسر کشور وجود دارد، ادامه داد: 42 هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند که بخشی از آنها جانبازان و یا فرزندان آزادگان و جانبازان و ایثارگران و خانواده های شهداهستند و بخشی از آنها نیز بسیجیان فعال بوده که با کارت بسیج فعال در این مدارس ثبت نام می کنند.

اولویت تربیت دانش آموزان بر پرورش
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اولویت «پرورش» است و در کنار آن باید «آموزش» داده شود، متذکر شد: اگر پرورش درست شود خود به خود آموزش نیز شکل می‌گیرد.

دانش آشتیانی در خصوص نقش بسیح در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: واقعیت بسیج و اختصاص هفته ای به این نام این است که ما خود را مورد تذکر و توصیه از ناحیه بسیجیانی که در دفاع مقدس حماسه آفریدند قرار دهیم. وی با بیان اینکه ما در تمام مسئولیت ها همواره باید خصوصیات بسیجی را مورد توجه قراردهیم، اظهار کرد: باید همواره مانند بسیجیان هشت سال دفاع مقدس در راه انقلاب خدماتی را عرضه کنیم و معلمان و فرهنگیان همه باید در راه آموزش دانش آموزان و در این جهت گام بردارند.

روشن نبودن چشم انداز تغییر تقویم آموزشی
عبدالرسول عمادي ریيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بحث تغییر تقویم آموزشی، با توجه به تنوع جغرافیایی ایران و به دلیل وجود مناطق بسیار سرد و گرم و متنوع از لحاظ آب و هوایی مطرح شده است.

ریيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سالهای گذشته بر امکان تغییر تقویم آموزشی از جوانب مختلف بررسی هایی انجام شده است و  در حال حاضر به دلیل هماهنگی دروس و امتحانات عملا این کار به وقوع نپیوسته است. 

وی تاکید کرد: تغییر تقویم آموزشی با توجه به وضعیت فعلی آموزشی کشور امکانپذیر نیست و انجام آموزش و ایجاد وقفه و تعطیلی در مناطق مختلف موجب ایجاد آسیب و ضربه به وضعیت تسهیلی دانش آموزان می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار