سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) سرویس‌های اطلاعاتی خارجی را به تدارک حمله ای سایبری علیه روسیه با هدف بی ثبات کردن نظام مالی این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگارن جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرویس امنیت فدرال روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: « سرویس امنیت فدرال روسیه اطلاعاتی مبنی بر آماده سازی یک حمله سایبری گسترده از پنجم دسامبر 2016 ­به منظور بی ثبات کردن نظام مالی روسیه به خصوص فعالیت های چندین بانک بزرگ این کشور توسط­ سرویس های اطلاعاتی خارجی، ­به دست آورده است.»

این منبع افزود: مراکز فرماندهی و سرورهای لازم برای اجرای این حمله متعلق به میزبانی وب (وب هاستینگ) اوکراینی « BlazingFast » است.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، مسئولان این حمله سایبری در نظر داشتند به ساکنان دهها شهر روسیه پیامک های انبوه ارسال کنند و پیام‌های تحریک آمیزی را در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها در مورد بحران سیستم مالی روسیه منتشر کنند.

این منبع اعلام کرد اقدامات لازم برای جلوگیری از این حمله سایبری انجام شده است.

" در حال بررسی شرایط هستیم "

آنتون اونوپریچوک، رئیس شرکت میزبانی وب « بلیزینگ فست » هر گونه دست داشتن در این حمله سایبری را رد و خاطرنشان کرد این شرکت خدمات محافظت از حملات سایبری ارائه می کند، نه انجام حملات سایبری.

وی افزود: « تا این لحظه هیچ کس در ارتباط با بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه با ما تماس نگرفته است. ما در حال بررسی شرایط هستیم، اما آدرس آی.پی های (نشانی های پروتکل اینترنت ) زیادی وجود دارد و این بررسی ها زمان زیادی می طلبد.»

اعلام این خبر در حالی صورت می گیرد که اخیرا اتهامات حملات سایبری بین کشورهای غربی و روسیه افزایش یافته است.

هشدار آلمان 

روز سه شنبه رئیس سرویس اطلاعات خارجی آلمان در مورد افزایش حملات سایبری به خصوص از سوی روسیه هشدار داد.

بسیاری از کارشناسان سیاسی آمریکایی پیشتر روسیه را متهم کرده بودند در هک کردن وب سایت‌های مربوط به سازمان های سیاسی این کشور همچون حزب دموکرات دست دارد.

اوکراین و روسیه­ به طور مرتب یکدیگر را به تلاش برای بی ثبات کردن کشور مقابل متهم می کنند و این در حالی است که با گذشت بیش از دو سال از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، تنش ها بین دو ­کشور­ همچنان در بالاترین سطح است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار