تیم انتخاباتی ترامپ در نظر دارد پس از تغییر رئیس جمهور آمریکا، تحریم های جدیدی بر علیه ایران وضع کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه فایننشال تایمز روز جمعه به نقل از منابعی در کنگره آمریکا که با تیم دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تماس هستند اعلام کرد تیم انتقالی ترامپ در حال بررسی پیشنهادهایی برای اعمال تحریم های غیر هسته ای جدید علیه ایران است. 

این منابع گفتند مقامات تیم ترامپ با هم حزبی های جمهوری خواه خود در کنگره که اکثریت را در اختیار دارند در تماس بوده اند و درباره تحریم های احتمالی ایران جدای از توافق هسته ای سال قبل صحبت کرده اند، این تحریم ها احتمالا بر برنامه موشکی بالستیک ایران یا مسئله حقوق بشر متمرکز خواهد بود.

یک مقام کنگره آمریکا گفت: «آنها (اعضای تیم ترامپ) در حال بررسی دقیق گزینه های خود هستند که شامل تحریم های غیر هسته ای است.»

ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود با پاره کردن توافق هسته ای با ایران، برای رسیدن به توافقی بهتر با این کشور مذاکره کند. وی همچنین از تحریم هایی که شرکت های آمریکایی را از فعالیت در ایران باز می دارد انتقاد و به دشواری کنار گذاشتن توافقی که مورد حمایت سازمان ملل است اشاره کرد. 

چندین نماینده جمهوری خواه آمریکا پیش از این پیشنهادهایی برای اعمال تحریم های مضاعف جدای از توافق هسته ای سال قبل با ایران مطرح کرده اند یا قصد این کار را دارند. 

یک منبع کنگره نیز به فایننشال تایمز گفت: «تفاوت بزرگ سال آینده این است که ما از کاخ سفیدی که تلاش می کرد از این قبیل طرح ها جلوگیری کند به سمت کاخ سفیدی حرکت می کنیم که طرفدار این طرح ها است و حتی شاید حامی برخی از این پیشنهادها باشد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار