وزیر کشور سنگاپور اعلام کرد جنوب شرق آسیا با خطر فزاینده خشونت افراد حامی داعش پس از شکست‌های این گروه تروریستی در غرب این قاره مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سنگاپور درباره تهدید تروریست‌های داعش در جنوب شرقی آسیا هشدار داد.

وزیر کشور سنگاپور روز جمعه اعلام کرد جنوب شرقی آسیا با خطر فزاینده خشونت افراط‌گرایان حامی گروه تروریستی داعش پس از شکست‌های این گروه در غرب آسیا، مواجه است. 

خبرگزاری فرانسه نوشت: در حالی که داعش به سرعت در حال از دست دادن اراضی تحت اشغال خود در عراق و سوریه است، این می‌تواند احتمال حملات انتقام‌جویانه را در جنوب شرقی آسیا افزایش دهد -- و برخی از بخش‌های منطقه، با خطر افراط‌گرایی روبرو است. 

کی شانموگام در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «من فکر می‌کنم تهدید، اگر باشد، در مقایسه با پارسال و پیش‌تر امسال، افزایش یافته است». 

بخش‌هایی از جنوب شرقی آسیا همواره درگیر فعالیت افراط‌گرایان بوده است و صد‌ها نفر از این منطقه برای پیوستن به داعش، عازم شده‌اند. 

در این گزارش آمده است: افراط گرایان در جنوب شرقی آسیا، گروهی به نام «کتیبه نوسانتارا» تشکیل داده‌اند و گمان می‌رود در تماس دائمی با افراد تندرو باشند. 

اوتسو ایهو، از موسسه تحلیلگران دفاعی موسوم به «آی اچ اس جینز»، روز چهارشنبه اعلام کرد: «احتمال اینکه داعش در سال ۲۰۱۷ یک منطقه خودخوانده در جنوب شرقی آسیا اعلام کند، افزایش یافته است». 

وی افزود این موضوع «به احتمال زیاد» در جنوب فیلیپین، اتفاق خواهد افتاد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار