مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت : کار گروه ساماندهی روستای گازرخان تشکیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ کریم حبیبی انبوهی هدف از تشکیل این کارگروه را  ساماندهی فضای کالبدی روستای گازرخان ، پیگیری اجرای طرحهای گردشگری و رفع موانع توسعه روستای گازرخان بیان کرد.

وی با بیان اینکه روستای گازرخان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان قزوین است ، افزود : این روستا به دلیل وجود قلعه تاریخی حسن صباح از شهرت جهانی برخوردار است ولی فراخور جایگاه و اهمیت تاریخی و طبیعی اش مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به استقبال  گردشگران خارجی از قلعه اسماعیله در این روستا گفت : این منطقه گردشگری نه تنها از امکانات لازم برای پذیرایی و اقامت گردشگران برخوردار نیست بلکه نما و منظر آن و نیز شرایط زیست محیطی آن هم در خور چنین روستایی نیست.

وی ادامه داد: در گذشته مجموع ضوابط ناظر بر این روستا نادیده گرفته شده و در رعایت و اعمال قوانین ویژه روستاهای هدف گردشگری در این روستا  إهمال و قصور غیر قابل اغماضی صورت پذیرفته است.

حبیبی انبوهی همچنین گفت: با توجه به در دست اقدام بودن ثبت جهانی قلعه تاریخی الموت ،باید کلیه اقدامات برای فراهم آوردن شرایط مساعد این ثبت فراهم شود .

 روستای گازرخان در بخش الموت شرقی استان قزوین  واقع در ١٠۵کیلومتری شمال شهر قزوین و ٢٠کیلومتری شهر معلم کلایه مرکز این بخش قرار دارد و با حدود۵٠٠ نفر جمعیت دومین روستای پر جمعیت این بخش بعد از روستای هنیز محسوب می شود.

 این روستا به دلیل وجود قلعه تاریخی اسماعیله شهرت جهانی دارد .

همچنین روستای گازرخان  به دلیل دارا بودن باغات گیلاس بزرگترین تولید کننده گیلاس این بخش بشمار می رود که درآمد حاصل از آن در این روستا سالیانه بالغ بر ۴۵میلیارد ریال برآورد می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار