رئیس جمهور تونس اعلام کرد زندان‌های کشورش گنجایش تمام ترویست‌هایی را که از سوریه بازمی‌گردند، ندارد. ‌

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، باجی قائد سبسی، رئیس‌جمهور تونس، گفت: تونس تمام اقدامات لازم را برای جدا کردن افراط‌گرایان این کشور که از میدان‌های درگیری در سوریه و عراق بازمی‌گردند انجام می‌دهد.

وی در گفتگویی تلوزیونی در پاریس، پایتخت فرانسه گفت: با وجود اینکه خطر عناصر مسلح تونسی که در سوریه هستند بیش از گذشته است، تعداد بسیاری از آنها خواستار بازگشت هستند و ما نمی‌توانیم از بازگشت آنها به کشورشان جلوگیری کنیم. این امری است که قانون اساسی ما را به آن مکلف کرده است. بدیهی است که ما با آغوش باز از آنها استقبال نمی‌کنیم و آنها را زیر نظر می‌گیریم.

وی گفت: ما همه کسانی را که به کشور باز می‌گردند، زندانی نمی‌کنیم، زیرا به تعداد کافی زندان نداریم، بلکه اقدامات لازم را برای جدا کردن آنها از مردم انجام می‌دهیم.

رئیس‌جمهور تونس گفت: بعد از دخالت (عملیات نظامی) روسیه در سوریه، عمده عناصر مسلح به لیبی رفتند؛ زیرا راهی جز آن نداشتند و  نزدیکی آنها به مرزهای تونس عامل نگرانی ما است.

وی اعلام کرد: تونس در مسیر مبارزه با تروریسم بسیار موفق بوده است و مشکلات ناشی از حضور تروریست ها در این کشور کاهش یافته است و امنیت تونس کمتر از فرانسه و بلژیک نیست. وی جهانگردان به خصوص اروپاییان را به سفر به تونس فراخواند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار